3860
با حضور معاونان و مدیران آموزشی صورت گرفت؛

جلسه شورای آموزشی دانشگاه‌های منطقه پنج

جلسه شورای آموزشی دانشگاه‌های منطقه پنج با دستور کار بررسی تدابیر لازم برای برگزاری کلاس‌های حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه شورای آموزشی دانشگاه‌های منطقه پنج، 19 خرداد ماه 1400 به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه، موضوع برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال جاری و وضعیت درس‌های عملی و تقویم آموزشی نیمسال نخست 1401-1400 به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

ارزیابی دورنمای نیمسال نخست ترم تحصیلی آینده، بحث واکسیناسیون دانشگاهیان و  پیش‌بینی تدابیر لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه توسط مدیران آموزشی مطرح گردید.

در این جلسه، دکتر غلامرضا سالمیان، معاون آموزشی دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به مدعوین و آرزوی سلامتی برای همگان، در سخنانی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودم امتحانات پایان ترم، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری امتحانات در دانشگاه به صورت مجازی انجام شده و امیدواریم با عبور از بحران کرونا شاهد حضور فیزیکی دانشجویان گرامی در دانشگاه و ارائه خدمات آموزشی به صورت حضوری باشیم.

ایشان با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته برای انجام واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه در نیمسال تحصیلی آینده تابع تصمیمات ملی ستاد مقابله با کرونا هستیم و حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها منوط به وضعیت شیوع بیماری کرونا و تصمیم ستاد ملی مقابله با این بیماری است.

دکتر سالمیان همچنین در خصوص ارائه ترم تابستانه دانشگاهی گفت: در دانشگاه رازی ترم تابستانه نخواهیم داشت اما دانشگاه‌های منطقه پنج کشور که قصد ارائه ترم تابستانه دارند، فراخوان‌های خود را ارسال نمایند تا به اطلاع دانشجویان و همکاران گرامی برسد.

ایشان در خصوص حضور دانشجویان نوورود در دانشگاه گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان ضروری است، الزامی برای آغاز همزمان کلاس‌های حضوری در همه دانشگاه‌ها برای دانشجویان نوورود وجود ندارد و حسب شرایط می‌توان در روزهای 20 یا 27 شهریور ماه و یکم مهر ماه اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری شود.

دکتر سالمیان یادآور شد: با توجه به شرایط موجود می‌توان چند جلسه اوایل ترم را به صورت مجازی برگزار کرد و پس از اطمینان از حصول شرایط پایدار و انجام واکسیناسیون کامل دانشجویان اقدام به برگزاری کلاس‌های فیزیکی نمود.

ایشان بار دیگر تاکید کرد: دانشگاه رازی آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری را به شرط تامین واکسن مورد نیاز برای دانشگاهیان و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به ویژه برای دانشجویان خوابگاهی دارد اما برگزاری کلاس‌ها به صورت فیزیکی تابع شرایط روز و تصمیمات ملی ستاد مقابله با کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

در این جلسه، مدیران و معاونان آموزشی دانشگاه‌های ایلام، لرستان، کردستان، آیت‌الله بروجردی و رازی  به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص آمادگی برای برگزاری کلاس‌های حضوری در نیمسال نخست تحصیلی 1401-1400 پرداختند و ظرفیت‌ها و نیازهای دانشگاه‌های متبوع را برای این مهم تشریح نمودند.

در این جلسه هم‌افزایی هرچه بیشتر معاونت‌های آموزشی و دانشجویی برای برگزاری کلاس‌های فیزیکی و فراهم نمودن شرایط لازم در خوابگاه‌ها و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید قرار گرفت.

آخرین اخبار