1531
بر اساس نظام رتبه‌بندی جهانی ISC؛ سال 2021

دانشگاه رازی رتبه 11 دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

مدیر امور پژوهشی دانشگاه گفت: بر اساس نظام رتبه‌بندی ISC، دانشگاه رازی رتبه 11 دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه گفت: بر اساس نظام رتبه‌بندی ISC، دانشگاه رازی رتبه 11 دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.


 

دکتر کیانوش چقامیرزا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی اظهار داشت: تازه‌­ترین نتایج نظام رتبه‌بندی جهانی ISC اخیرا منتشر شده و دانشگاه رازی موفق شده به همراه دانشگاه­‌های بوعلی سینا و سمنان در رتبه یازدهم دانشگاه‌­های جامع کشور قرار گیرد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه با بیان اینکه داده‌های نظام رتبه‌بندی جهانی ISC، از پایگاه‌­های مستقل و معتبر جهانی گردآوری شده‌­اند و خوداظهاری دانشگاه­‌ها نقشی در نتایج ندارد، افزود: ISC در سالجاری، تعداد 2300 دانشگاه را مورد بررسی قرار داده که 51 دانشگاه از کشور ایران موفق شده‌اند در این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.

دکتر چقامیرزا با اشاره به شاخص‌­های نظام رتبه­‌بندی جهانی ISC در بررسی دانشگاه‌­های جهان گفت: در این نظام رتبه‌­بندی شاخص پژوهش با وزن 60 درصد بیشترین سهم را در ارزیابی دانشگاه­‌ها برعهده دارد. شاخص آموزش 10 درصد؛ نوآوری 15 درصد و فعالیت‌های بین­‌المللی نیز 15 درصد وزن دارد.

مدیر امور پژوهشی با اشاره به امتیازات دانشگاه رازی در هریک از شاخص­‌ها افزود: بالاترین امتیاز دانشگاه رازی در شاخص پژوهش بوده است. دانشگاه رازی با امتیاز 58.9 در رتبه 1517 جهان در شاخص پژوهش قرار گرفته است. همچنین دانشگاه رازی در شاخص آموزش در رده 1563، در شاخص همکاری‌های بین‌المللی در رتبه 1701 و در شاخص نوآوری در رده 2136 قرار گرفته است .

امتیاز دانشگاه رازی در هریک از شاخص‌ها

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی افزود: جدول زیر مقایسه امتیارات دانشگاه رازی در هریک از شاخص­ها با دانشگاه‌­های جامع  هم­رتبه را نشان می‌دهد.

دکتر چقامیرزا افزود: شرط حضور دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جهان در این نظام رتبه‌بندی داشتن حداقل 850 مدرک در پایگاه استنادی WOS در بازه زمانی سه ساله 2017 تا 2019 بوده است.

وی یادآور شد: اطلاعات و داده­‌ها از دو پایگاه استنادی INCITE وWOS   و همچنین از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) گردآوری و مورد بررسی قرار گرفته است.

آخرین اخبار