5926
به همت واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه رازی:

خط تولید نیمه صنعتی کود ارگانیک راه اندازی شد.

خط تولید نیمه صنعتی مایع ارگانیک با نام الن دی ElenDe توسط واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه رازی با حضور ریاست دانشگاه رازی و برخی از اعضای محترم هیات رئیسه دانشگاه در محل مجموعه کارگاهی مرکز رشد واقع در پردیس دانشگاه افتتاح گردید.

در این مراسم ریاست محترم دانشگاه از نزدیک در جریان فرآیند تولید محصولات و مسائل و مشکلات جانبی در مسیر تولید قرار گرفتند و بر ضرورت رفع مشکلات تاکید نمودند و آمادگی دانشگاه برای حل مشکلات در سر راه تولید و توسعه خط تولید را ابراز نمودند. سپس دکتر علی اشرف درخشان مدیر عامل شرکت سیوان رویش پارسیان و عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه به تشریح اقدامات انجام گرفته در این شرکت برای تجاری سازی محصولات مذکور پرداخت. دکتر طلایی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه نیز اقدامات و فعالیت های مرکز رشد را در راستای پیشبرد فعالیت شرکت فناور تولید کود ارگانیک را یادآور شدند و از حمایت بیشتر مرکز از این واحد خبر دادند.

دکتر درخشان تصریح کرد که ظرفیت خط تولید 1000 لیتر در روز کود مایع ارگانیک می باشد که با استفاده از  پسماندهای کشاورزی فرآوری می گردد. این محصولات در بسته بندی های 220 ml  و یک لیتری برای گیاهان آپارتمانی و بسته بندی های 4  و 20 لیتری برای مصارف کشاورزی تهیه و به بازار ارائه می گردد.

مزیت های کود مایع الن دی :

  • دارای هورمون های رشد طبیعی می باشد و سرعت رشد گیاهان را بسیار افزایش می دهد
  • طول دوره کشت را کاهش می دهد و میزان آبیاری نیز کاهش می یابد
  • افزایش مقاومت گیاه در برابر عوامل بیماری زا
  • قیمت مناسب و به صرفه برای مصرف کنندگان
  • افزایش بازده و کیفیت محصولات کشاورزی

مدیر عامل شرکت سیوان رویش پارسیان ادامه داد که از مزیت های مهم کود الن دی در استفاده برای مصارف باغبانی کاهش ریزش گل و میوه درختان از جمله در سیب گلابی گیلاس و آلبالو می باشد. کود الن دی باعث تقویت میوه درخت می گردد و از ریزش میوه در باغ جلوگیری می نماید.

از دیگر مزیت های کود الن دی در افزایش تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم و ذرت می باشد که توانسته است در کمتر از نیم هکتار 3.2 تن گندم برداشت نماید و طول دوره کشت گندم را کاهش داده و میزان مصرف آب نیز کاهش داده است. این درحالی است که میانگین برداشت گندم در کشور حدود 2  تن در هکتار می باشد.

محصولات کود ارگانیک الن دی موفق به کسب مجوز های تاسیس و بهره برداری از جهاد کشاورزی استان شده است و در سطح چند استان کشور از جمله کرمانشاه کردستان تهران در حال توزیع می باشد.

 

همچنین شرکت سیوان رویش پارسیان آمادگی خود را برای ارائه محصولات در سطح دانشگاه جهت مصارف دانشگاهی و آپارتمانی را اعلام می دارد و آماده فروش محصولات به دانشجویان کارمندان و اساتید محترم دانشگاه و عموم هم استانی های عزیزمان می باشد.  

آخرین اخبار