آخرین اخبار
3906
با موافقت شورای برنامه‌ریزی آموزشی صورت گرفت؛

انتقال گروه نانوبیوتکنولوژی به دانشکده فناوری‌های نوین

در شورای برنامه‌ریزی آموزشی، با انتقال گروه نانوبیوتکنولوژی از دانشکده علوم‌پایه به دانشکده فناوری‌های نوین موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه رازی با حضور اعضا و تعدادی از اساتید مدعو، 19 خرداد 1400 به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، دکتر سالمیان معاون آموزشی و رئیس شورای برنامه‌ریزی دانشگاه ضمن خیرمقدم به اعضا و اساتید مدعو، توضیحاتی در خصوص ساختار جدید آموزش و بخش مدیریت برنامهریزی و توسعه آموزشی ارائه نمود.

در ادامه دکتر رجب‌زاده مدیر برنامهریزی و توسعه آموزشی و دبیر شورای برنامه‌ریزی دانشگاه ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر و مدعوین، تشکیل این شورا را نقطه عطفی در تحول برنامه‌ریزی آموزش دانست و ابراز امیدواری کرد: در سایه الطاف الهی و همفکری و همدلی اعضای شورا در سطح دانشکده‌ها و همچنین در سطح دانشگاه به اهداف قابل توجهی در ارتقای کیفیت آموزشی دست پیدا کنیم.

تفویض اختیارات بازنگری و تدوین برنامه درسی به دانشگاه رازی

ایشان در مورد شرح وظایف و حدود اختیارات شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه و دانشکده‌ها با تکیه بر سیاست‌گذاری جهت بهبود مستمر کیفیّت آموزش، بازنگری دروس و تدوین رشته‌های جدید، سیاست‌های افزایش مهارت افزایی و همچنین توسعه بین رشته‌ای در دانشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

دکتر رجب‌زاده افزود: آیین‌نامه‌های اخیر وزارت عتف در خصوص بازنگری دروس، اختیارات مهمی در بازنگری و تدوین برنامه درسی به دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه رازی، تفویض نموده است و سیاست تکثرگرایی در تدوین برنامه‌های درسی، امکان استفاده از قابلیت‌های خاص و فردی اعضای هیات علمی را در برنامه درسی به‌وجود آورده است.

ایشان همچنین بازنگری مداوم برنامههای آموزشی در جهت سیاستهای كلان ملی و منطقهای و همچنین پایش آموزشی واحدهای آموزشی و دانشجویان را از وظایف اصلی مدیریت برنامهریزی و توسعه آموزش دانشگاه برشمرد.

انتقال گروه آموزشی نانوبیوتکنولوژی از دانشکده علوم پایه به دانشکده فناوری‌های نوین / تعیین تکلیف رشته باستان‌شناسی

در این نشست، مروری بر مراحل بازنگری برنامه‌های درسی و تدوین برنامه درسی جدید صورت گرفت. در ادامه، بر اساس درخواست گروه آموزشی نانوبیوتکنولوژی(ریززیست‌فناوری) برای انتقال از دانشکده علوم پایه به دانشکده فناوری‌های نوین بر اساس توافقات قبلی گروه آموزشی مربوطه، دانشکده علوم پایه، دانشکده شیمی، پردیس کشاورزی و همچنین دانشکده فناوری‌های نوین با شرط هدایت پارسا (پایان‌نامه/ رساله) به سمت پارساهای تقاضامحور، حرکت به سمت تجاری­سازی دستاوردهای تحقیقاتی و همچنین گسترش این گروه با جذب هیات علمی لازم وگسترش دامنه پژوهش‌­های کاربردی مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین دکتر علی‌بیگی، نماینده رشته باستان‌شناسی، در خصوص ماهیت این رشته و تعیین تکلیف رشته باستان‌شناسی سخنانی ایراد نمود و ادامه بحث در این خصوص به جلسه بعد موکول گردید.

شایان ذکر است؛ شورای برنامه‌ریزی آموزشی یکی از شوراهای آموزشی دانشگاه است که شرح وظایف آن امور مرتبط با مدیریت برنامهریزی و توسعه آموزش دانشگاه می‌باشد. مدیریت برنامهریزی و توسعه آموزشی زیر مجموعه بلافصل معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

شیوه‌نامه تشکیل و شرح وظایف شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه رازی توسط هیات رئیسه دانشگاه در تاریخ 1400/02/07 تایید و ابلاغ گردید.

آخرین اخبار