آخرین اخبار

دکتر بهرامی از موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش امتیاز پژوهشی کرسی‌های نظریه‌پردازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، 6 تیرماه 1401برگزار شد.در این نشست، اعضای شورای کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره  دانشگاه پیرامون  محورهای کلی برنامه‌های دبیرخانه کرسی‌ها، چگونگی اعطای امتیازات پژوهشی و بررسی شیوه بر گزاری کرسی‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه، دکتر روح الله بهرامی مسئول دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر کرسی‌های نظریه‌پردازی تأکید کرد و اظهار داشت: کرسی‌های علمی - ترویجی زیر مجموعه معاونت پژوهش و فناوری و کرسی‌های آزاداندیشی زیرمجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی است و هرکدام ماهیت جداگانه ای دارند که باید شفاف سازی صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی چالش‌ها در حوزه کرسی‌های نظریه‌پردازی افزود: یکی از چالش‌ها، بحث آیین نامه‌ها و امتیازدهی پژوهشی بود و اقدامی که در این راستا صورت گرفت؛ تصویب آیین نامه امتیازات در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن به وزارت علوم و سپس دانشگاه‌ها بود تا بر این اساس، مبنای امتیازدهی مشخص باشد.

دکتر بهرامی از موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش امتیاز پژوهشی کرسی‌های نظریه‌پردازی خبر داد و گفت: سقف امتیازات پژوهشی کرسی‌های نظریه‌پردازی از ۴ امتیاز به ۵ امتیاز افزایش یافت.

وی در ادامه ترویج فضای گفت‌وگو در دانشگاه را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: مشارکت اعضای هیأت علمی در کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در همه حوزه‌ها گسترش یابد.

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه در سخنانی  از تلاش‌های دکتر منصوری به‌عنوان آغازگر حوزه کرسی‌های نظریه‌پردازی و همچنین دکتر بهرامی به پاس تحولات چشمگیر در این عرصه تشکر کرد.

دکتر احمدی با تأکید بر توسعه کمّی و کیفی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، خواستار پیگیری دبیرخانه و معاونت پژوهش و فناوری برای راه‌اندازی نشریه شد و افزود: با توجه به موافقت هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره با راه‌اندازی نشریه علمی-پژوهشی دانشگاه رازی در حوزه کرسی‌ها، این مهم با جدیت و سرعت پیگیری شود.

وی خواستار پررنگ شدن فعالیت‌های کرسی‌های نظریه‌پردازی در فضای مجازی و توجه به تبلیغات مناسب برای انعکاس این فعالیت‌ها شد و گفت: در راستای ترویج کرسی‌های نظریه‌پردازی و جلب مشارکت حداکثری، ظرفیت‌های تشویقی ایجاد شود.

دکتر احمدی امتیاز قائل شدن برای ناقدان شرکت کننده در کرسی‌های نظریه‌پردازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نقش دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مرجع در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز باید هویدا شود، ازاینرو تجربیات دانشگاه برای برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی باید در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار گیرد.

 

آخرین اخبار