آخرین اخبار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: حوزه مهندسی شیمی دانشگاه رازی موفق شده در ارزیابی نظام رتبه­‌بندی موضوعی جهانی ISC رتبه 350 تا 400 را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: حوزه مهندسی شیمی دانشگاه رازی موفق شده در تازه­‌ترین ارزیابی نظام رتبه‌­بندی موضوعی جهانی ISC رتبه 350 تا 400 را در جهان کسب کند.

دکتر  چقامیرزا افزود: یکی از رتبه‌بندی‌های نظام رتبه‌بندی ISC  نظام رتبه‌بندی موضوعی است که از سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌های جهان را بر اساس ۶ حوزه‌ موضوعی و ۴۲ رشته ارزیابی می‌کند. این ۶ حوزه عبارتند از: علوم طبیعی ، مهندسی و فناوری، پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی و دامپزشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر.

وی بیان کرد: شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی عبارتند از: پژوهش با وزن ۷۰ درصد؛ فعالیت بین‌المللی با وزن ۱۵ درصد و نوآوری با وزن ۱۵ درصد.

دکتر چقامیرزا یادآور شد: در این ارزیابی دانشگاه‌هایی که در یک بازه زمانی ۳ ساله (2019 تا 2021)، حداقل ۱۵۰ مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر کرده باشند مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی گفت: در رتبه‌بندی اخیر 58 دانشگاه از کشور ایران حضور دارند که دانشگاه رازی موفق شده در رشته «­مهندسی شیمی» که زیرمجموعه حوزه «مهندسی و فناوری­» است، رتبه ۳50 تا 400 جهان را کسب کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان این موفقیت بزرگ را به کلیه دانشگاهیان دانشگاه رازی به ویژه اعضای هیات علمی گروه مهندسی شیمی تبریک گفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی وضعیت سایر دانشگاه‌ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://wur.isc.ac/Home/WorldSubjectUnivRankings?year=2023

آخرین اخبار