آخرین اخبار

کارگاه آموزشی «سبک زندگی سالم از نگاه کارآفرینانه» توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، کارگاه آموزشی «سبک زندگی سالم از نگاه کارآفرینانه» ویژه دانشجویان، ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی با تدریس دکتر فرزنه گندمی عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی و دکتر مسعود نصیری مدیر کافه کارآفرینی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، دکتر فرزنه گندمی عضو هیأت علمی دانشکده علوم ورزشی مباحثی را مطرح کرد و اظهار داشت: در دنیای امروز، کارآفرینی یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که هر فردی باید در اختیار داشته باشد. کارآفرینان افرادی هستند که با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، کسب وکار‌هایی را راه اندازی و به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کمک می‌کنند. نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که در زمان جوانی افراد زمان، انرژی و جسارت به مراتب بالاتری را دارند. در این زمینه هنگام یادگیری تئوری مطالب در دانشگاه، راه اندازی یک کسب و کار کمک خواهد کرد تا تمامی این موارد را بتوانید به صورت عملی نیز مورد استفاده قرار داده و از این طریق، آمادگی بالایی را برای واردشدن به بازار به شدت رقابتی حال حاضر داشته باشید. این اقدام دارای مزیت‌های فوق العاده‌ای است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: کارآفرینی به دانشجویان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. کارآفرینان باید برای موفقیت در کسب وکار خود، با چالش‌های زیادی روبه رو شوند و با شکست‌های احتمالی کنار بیایند. این امر به دانشجویان کمک می‌کند تا در مواجهه با چالش‌های زندگی، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. همچنین این امر که شما از همان سنین پایین بتوانید یک گام بزرگ را بردارید، بدونشک کمک خواهد کرد تا از هم نسل‌های خود جلوتر رفته و احساس کنید که مواردی که در حال آموزش آن‌ها در دانشگاه هستید، تا چه اندازه کاربردی محسوب می‌شود. در این زمینه بسیاری از افراد آینده خود را پس از ایجاد یک کسب و کار، به مراتب بهتر تعیین می‌کنند. برای مثال ممکن است شما در دوران کارشناسی یکسری عقاید درباره رشته خود در آینده و در مقطع ارشد داشته باشید. با این حال هنگامی که مشغول به کار شده باشید، بدون شک انتخاب کم ریسک‌تر و کارآمدتری را هم خواهید داشت.

دکتر گندمی بیان کرد: کارآفرینان باید بتوانند به سرعت و به طور موثر مشکلات را حل کنند. این امر به دلیل شرایط رقابتی بازار و لزوم ارائه محصولات و خدمات باکیفیت است. کارآفرینی به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های حل مسئله خود را توسعه دهند و در مواجهه با مشکلات، راه حل‌های خلاقانه‌ای ارائه دهند.

وی بیان کرد: کارآفرینان باید بتوانند تیمهای خود را رهبری و هدایت کنند. این امر به دلیل نیاز به هماهنگی و همکاری بین اعضای تیم برای موفقیت کسب و کار است. کارآفرینی به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های رهبری خود را توسعه دهند و در آینده به مدیران موفقی تبدیل شوند.

دکتر گندمی یادآور شد: کارآفرینی به دانشجویان کمک می‌کند تا با بازار کار آشنا شوند و مهارت‌های مورد نیاز برای کسب و کار را بیاموزند. این امر به دانشجویان کمک می‌کند تا پس از فارغ التحصیلی، با آمادگی بیشتری وارد بازار کار شوند. در این زمینه یکی از مشکلات حال حاضر این است که فاصله اتمام تحصیل تا وارد بازار کار شدن بسیاری از دانشجویان، طولانی است. در واقع بیشتر آن‌ها جذب مشاغلی می‌شوند که ارتباط کمی با حوزه تخصصی آن‌ها دارد. دلیل اصلی این امر نیز به خاطر این است که کمتر شرکتی حاضر است به افراد بدون سابقه، اعتماد نماید. این امر در حالی است که شما می‌توانید با ایجاد کسب و کار خودتان، یک رزومه بسیار خوب را ایجاد نمایید.


 

آخرین اخبار