آخرین اخبار

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده، طی پیامی​ میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

یکتا گُهر بحر رسالت زهراست     محبوبه حق، ظرف ولایت زهراست

همتای علی، نور دو چشم احمد      سرچشمه دریای امامت زهراست

بیستم جمادی‌الثانی، سالروز ولادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت روز زن و مقام شامخ مادر را خدمت همه بانوان، به‌ویژه بانوان فرهیخته دانشگاه رازی تبریک عرض می‌نمایم. البته بسیار جفا است که ایشان را تنها الگوی زنان عالم بنامیم؛ جایی‌که حضرت امام حسن عسکری(ع) ایشان را حجت خدا بر ائمه معصومین(ع) می‌دانند و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) تعبیر امام‌الائمه را برای ایشان بیان فرمودند.

حضرت فاطمه(س) پاره تن پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است؛ توصیف خداوند عزّوجلّ از اهل بیت نبوت و معدن رسالت با محوریت فاطمه در حدیث شریف کساء ترسیم می‌شود. بانوی عظیم‌الشأن که باطن آیه نور و حقیقت وجودی نور تمثیل می‌شود. باطن سوره قدر و کلید درک شب پر رمز و راز قدر بلکه حقیقت وجودی شب قدر که درک آن به تعبیر قرآن غیر ممکن بلکه بسیار مشکل توصیف شده است.

آری حضرت فاطمه (س) حقیقت شجره طیبه است. وقتی امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ایشان را الگوی خود می‌نامند و بی‌آنکه پیامبر اولوالعزم باشند ظرفیت وجودی عظیم ایشان قابلیت درک حضرت جبرئیل که روح اعظم است را دارد. فاطمه (س) محدثه است؛ چرا که فرشتگان پیوسته از آسمان فرود می‌آمدند و به ایشان خبر می‌دادند و ایشان با فرشتگان سخن می‌گفتند.

ایشان در نقش‌های مختلف دختر، همسر و مادر؛ چه در زمان فعالیت در منزل و چه در زمان حضور در جامعه و همچنین در جایگاه دفاع از ولایت، حقیقتاً الگوی تمام و کامل برای تمامی مردان و زنان آزاده، مسلمان و مؤمن محسوب می‌شوند. پیروی از ایشان در سخت‌ترین فتنه‌های آخر الزمان موجب نجات و هدایت خواهد بود.

خدایا ما را یاری نما که فاطمی بیاندیشیم و عمل کنیم. سلوک، گفتار و نیات ایشان را الگوی دائم ما در زندگی قرار ده.

بار دیگر میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک عرض نموده و سلامتی و دوام توفیق تمامی همکاران، خاصه خواهران گرانقدر را به برکت نام مقدس حضرت مرضیه طاهره (س) از پیشگاه خداوند متعال آرزومندم.

لیلا ندرلو

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده

برچسب ها:

دانشگاه رازی
میلاد حضرت فاطمه‌زهرا
لیلا ندرلو
مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده

آخرین اخبار