آخرین اخبار

مسئول راه‌اندازی دانشکده فنی‌مهندسی اسلام آبادغرب از پذیرش دانشجو در این دانشکده پس از وقفه‌ای چهار ساله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر فریبرز پیرو، بااشاره به مصوبه تاسیس دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب در سفر سال ۱۳۸۶ رئیس جمهور وقت به این شهرستان، اظهار داشت: تا سال ۱۳۸۹ روند اخذ مجوز و تأییدیه این مصوبه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد و سال ۱۳۹۰ اولین دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده در سه رشته صنایع، عمران و کامپیوتر صورت گرفت.

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۶ حدود ۳۲۵ دانشجو در این سه رشته در دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب تحصیل کردند، اما از این سال به دلیل برخی مشکلات مانند عدم وجود امکانات مناسب و نداشتن فضای فیزیکی و زیرساخت‌های کافی، پذیرش دانشجو در این دانشگاه متوقف شد و بخشی از دانشجویان این مجموعه، به دانشگاه صنعتی و بخشی نیز به دانشگاه رازی منتقل شدند.

مسئول راه اندازی دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب با اشاره به آغاز فعالیت دوباره این دانشگاه پس از وقفه‌ای چهارسال از سال گذشته، افزود: طی این مدت با تلاش و حمایت مسئولان، پذیرش دانشجو در این دانشکده به روال سابق بازگشت و حتی برای اولین بار پذیرش دانشجویان دختر را هم داشتیم.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجوی جدید در این دانشکده از طریق آزمون سراسری در دو رشته کامپیوتر و عمران صورت گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

دکتر پیرو یادآور شد: با شروع مجدد فعالیت این دانشکده، به مانند گذشته با مشکل فضای فیزیکی مناسب برای تحصیل دانشجویان مواجه بودیم، چرا که محل تحصیل دانشجویان این دانشکده در یک مدرسه‌ای استیجاری بود که علاوه براینکه مناسب تحصیل برای این قشر نبود، قدمت بالایی هم داشت.

وی ادامه داد: بنابراین رایزنی‌های بسیاری را انجام دادیم که نتیجه این پیگیری‌ها منتج به این شد که ساختمان نوسازی آموزشی دانشگاه پیام نور را به عنوان ساختمان جدید دانشکده با فضای حدود هزار متر مربع به شکل استیجاری در اختیار بگیریم.

دکتر پیرو با بیان اینکه شرایط امروز این دانشکده با گذشته بسیار متفاوت است، افزود: این دانشکده در حال حاضر امکانات بروز و قابل توجهی همچون کتابخانه‌ای غنی، آزمایشگاه، کارگاه‌های مجهز و سایت تخصصی کامپیوتر دارد، بگونه‌ای که قابل قیاس با سایر دانشکده‌های فنی و مهندسی سطح استان نیست.

وی به رفع مشکل خوابگاه دانشجویان غیربومی این دانشکده هم اشاره کرد و گفت: یک خوابگاه کامل دانشجویی برای آقایان با ظرفیت پذیرش حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو داریم که دارای امکانات ورزشی و باشگاه‌های ورزشی است.

دکتر پیرو با تاکید براینکه تلاش شده تا این دانشکده در شأن دانشجویانی که در آن تحصیل می‌کنند باشد و شرایط مناسبی برایشان فراهم شود، افزود: با اینحال از مجموعه مسئولان شهرستان انتظار داریم با توجه به اینکه این دانشکده مصوبه سفر رئیس جمهور وقت را نیز دارد، برای احداث ساختمان مستقل این دانشکده کمک کنند.

وی اضافه کرد: علیرغم پیگیری‌های فراوانی که صورت گرفته، تاکنون زمینی برای احداث دانشکده در اختیار ما قرار نگرفته است، این درحالیست که این تنها دانشکده‌ای است که از بین دانشکده‌های اقماری که با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهور ردیف بودجه خاص خود را داشته و از نظر اعتبار مشکل ندارد.

دکتر پیرو در ادامه با بیان اینکه این دانشکده می‌تواند یک مرکزیت علمی را در غرب استان شکل دهد، گفت: در حال حاضر حداقل پنج تا شش شهرستان همجوار با جمعیت‌های متفاوت داریم که باید با معرفی این دانشکده به عنوان یک دانشکده دولتی و ظرفیت‌هایی که دارد، دانشجویانی را از این شهرستان‌ها جذب کنیم.

وی با تاکید براینکه این دانشکده از نظر امکانات خوابگاهی، پژوهشی، علمی و سطح دانش هیات علمی چیزی از سایر دانشکده‌ها کم ندارد، گفت: از دانشجویانی که قصد انتخاب رشته دارند، درخواست می‌کنیم، در زمان انتخاب رشته‌های عمران و کامپیوتر به دانشکده فنی و مهندسی اسلام آبادغرب نیز توجه داشته باشند.

 

آخرین اخبار