آخرین اخبار
4543
برای ساخت ۴۰۰ واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه رازی؛

وزیر علوم و وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزرای علوم و راه و شهرسازی، ۴۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی در دانشگاه رازی احداث می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی به نقل از وزارت علوم، براساس این تفاهم‌نامه، ۴۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی در بلوک‌های شش واحدی در زمینی به مساحت ۵ هکتاردر سایت مسکونی دانشگاه رازی و پردیس کشاورزی احداث می‌شود.

بر اساس مفاد تفاهم‌نامه، ۱۰۰ واحد از ۴۰۰ واحد مذکور به صورت یک خوابه و با مساحت ۴۵ متر مربع، ۲۰۰ واحد به صورت دوخوابه و ۶۵ متر مربع و ۱۰۰ واحد دوخوابه با مساحت ۷۵ متر مربع احداث خواهد شد.

در این تفاهم‌نامه زمان احداث خوابگاه‌ها دو سال پیش‌بینی شده است و دانشگاه رازی خواهد توانست با همکاری وزارت راه و شهرسازی به ازای هر واحد خوابگاهی مبلغ ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ میلیون ریال از محل قانون جهش تولید مسکن، از بانک عامل تسهیلات دریافت کند.

در این تفاهم‌نامه، برگزاری مناقصه با واجدین شرایط و انتخاب پیمانکار برای احداث نیز برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گذاشته شده است و این ستاد، پرداخت ۱۰ درصد کل هزینه احداث را علاوه بر تسهیلات بانکی پذیرفته است.

گفتنی است در سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی میان وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی امضا شده و این تفاهم‌نامه در راستای اجرایی شدن آن است.

آخرین اخبار