آخرین اخبار

دانشگاه رازی در سال 2023 در رتبه­‌بندی نیچر ایندکس، رتبه 15 را در بین دانشگاه­‌های کشور و رتبه 9 را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اعلام کرد: پیرو گزارش پایگاه بین­‌المللی نیچر ایندکس، در سال 2023 تعداد 5 مقاله با آدرس دانشگاه رازی در نشریات مورد تایید این پایگاه معتبر چاپ شده است. مطابق گزارش رتبه­‌بندی این پایگاه، دانشگاه رازی موفق به کسب رتبه 15 در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه 9 در بین دانشگاه‌‍­های جامع کشور قرار شده است. قابل ذکر است که مطابق گزارش همین پایگاه در سال 2022 تنها 3 مقاله با آدرس دانشگاه رازی در این نشریات چاپ شده است که منجر به قرار گرفتن دانشگاه در رتبه 16 دانشگاه‌های کشور و رتبه 11 در میان دانشگاه­‌های جامع کشور شده بود.

دکتر چقامیرزا با اشاره به اینکه نیچر ایندکس پایگاهی از اطلاعات کتاب‌‍شناختی مقالات چاپ شده در 82 مجله منتخب و معتبر بین‌المللی می‌­باشد که توسط متخصصین حوزه‌­های موضوعی مختلف از سراسر دنیا انتخاب می‌­شوند، گفت: این پایگاه هر ساله به رتبه‌بندی دانشگاه‌های سراسر دنیا بر پایه مقالات چاپ شده آنها که در لیست 82 مجله مورد تایید این پایگاه قرار داشته باشند می‌پردازد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به اینکه چاپ مقاله در نشریات نیچرایندکس برای موسسه مورد نظر دارای امتیاز ویژه می‌­باشد، افزود: در شیوه‌­نامه‌­های پژوهشی دانشگاه نیز چاپ مقاله در مجلات نیچر­ایندکس دارای امتیاز بیشتری است،  چنانکه اگر مقاله‌­ای در نشریات نیچرایندکس چاپ شود، مبلغ تشویقی آن دو برابر سایر مقالات می‌­باشد.

جهت اطلاع از وضعیت سایر دانشگاه‌های کشور در رتبه بندی نیچرایندکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.nature.com/nature-index/institution-outputs/generate/all/countries-Iran/all

جهت آشنایی با لیست 82 نشریه نمایه شده در نیچر ایندکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.nature.com/nature-index/faq#journals

آخرین اخبار