آخرین اخبار

گردهمایی تخصصی هسته‌ها و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رازی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، گردهمایی تخصصی مدیران، مسئولین و برخی از نمایندگان هسته‌ها و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رازی و شرکت‌های دانش‌بنیان، برخی از اساتید صاحب نام عرصه علم و فناوری دانشگاه و تسهیلگران و کارگزاران حوزه فناوری در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمد جوشقانی، دکتر میلاد کریمیان و دکتر شیرین زردشتیان و بیان ریحانی‌فر کارگزار پارک علم و فناوری استان کردستان حضور داشتند. 

در ابتدای جلسه دکتر مهدی طلایی به تشریح برنامه‌های مرکز رشد پرداخت و گفت: مرکز رشد باید به سمت ماهیت اصلی خود به عنوان یک انکوباتور واقعی حرکت کنند؛ امروز این مرکز به عنوان یکی از مهمترین مراکز دانشگاه رازی در حرکت به سمت فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان است  و نقش کلیدی در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان دارد.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تاکید کرد: علی الرغم تلاش های موثر مدیران مرکز رشد در سنوات گذشته که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، اما فاصله تا رسیدن به شرایط قابل قبول بسیار است و همت مسئولین محترم دانشگاه در حمایت همه جانبه از این مرکز را به منظور پیشبرد اهداف می‌طلبد.

وی در خصوص ارائه خدمات و حمایت‌های قابل ارائه در مرکز رشد گفت: این خدمات در دو بخش به هسته‌های فناور در مرحله رشد مقدماتی (پیش رشد) و شرکت‌های فناور مستقر در دوره رشد، انجام می‌شود. مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رازی باید تلاش کند در شش حوزه اصلی یعنی؛ خدمات پشتیبانی عمومی، خدمات آموزش و مشاوره، خدمات مالی و اعتباری، روابط عمومی وتوسعه بازار، خدمات فنی و تخصصی و در نهایت خدمات ارتباطی و اطلاعاتی در خدمت واحدهای مستقر خود باشد.

در ادامه پیشنهادات، انتقادات، مشکلات و موانع واحدهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه با حضور سرپرست مرکز و خانم ریحانی فر، کارگزار پارک علم و فناوری دانشگاه کردستان مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین اخبار