آخرین اخبار

نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با محوریت "دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی" در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با محوریت «دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی»، سه‌شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه و با سخنرانی علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و رئیس ستاد انتخابات استان، در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این نشست، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، در سخنانی با اشاره به درپیش بودن دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما برای افزایش مشارکت مردم روش ایجابی را در نظر داریم و نگاه ما برای استان، افزایش آگاهی سیاسی مردم برای مشارکت نهادینه در حوزه‎‌ سیاسی و اجتماعی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمام ساحت‌های حاکمیت باید نسبت خود را با مردمی‌سازی پیدا کنند، تصریح کرد: افزایش آگاهی سیاسی شهروندان در مشارکت حداکثری آنها در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه فرایند بررسی تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات تنها با ساز و کار قانون صورت می‌گیرد، افزود: قانون مشخص می‌کند چه کسانی صلاحیت داوطلبی نمایندگی مجلس را دارند و چه کسانی ندارند، امسال نیز با قانون جدید انتخابات، شبهات بسیاری در این حوزه رفع شده است

وی با بیان اینکه ابراز سلیقه شخصی در بحث بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس وجود ندارد، تأکید کرد: ملاک بررسی صلاحیت‌ها و همچنین امکان اعتراض، بر اساس معیار قانون صورت می‌گیرد.

شعبانی در ادامه، با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد شهرداری کرمانشاه گفت: متأسفانه عملکرد شهرداری مورد انتقاد استانداری است چرا که نتوانسته است رضایت شهروندان کرمانشاه را جلب کند و ما انتقاد و اعتراض خود را در جلسات مختلف با شهردار و شورای شهر اعلام کردیم و اقدامات قانونی را برای پیگیری این موضوعات نیز در دست اقدام داریم.

وی تأکید کرد: نارضایتی شهروندان از عملکرد شهرداری کرمانشاه را به عنوان یک مطالبه عمومی پیگیری می‌کنیم و در این زمینه نیز اتمام حجت کردیم.

شعبانی در ادامه ضمن تأکید برای مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در انتخابات امسال از ظرفیت جوانان توانمند و انقلابی به ویژه از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده به عمل خواهد آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین بر تداوم نشست‌های پرسش و پاسخ با دانشجویان تأکید و ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها به صورت مستمر برای بررسی و پیگیری موضوعات مختلف دانشگاهیان ادامه یابد.

در این نشست، بیانیه دانشگاه فرهنگیان در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین قرائت شد.

هم‌چنین دانشجویان حاضر با سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونسیتی، با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی کردند.

در این نشست، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و همچنین فعالان فرهنگی دانشجویی ضمن بیان پرسش‌های خود، به طرح انتقادات و همچنین مطالبات در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین قول مساعد برای پیگیری مطالبات و دغدغه‌های مطرح شده را داد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی حضور داشت.

آخرین اخبار