آخرین اخبار

نشست هم‌اندیشی سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه با رؤسای دانشگاه‌های استان و جمعی از استادان بسیجی به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌اندیشی سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه با رؤسای دانشگاه‌های استان، جمعی از استادان بسیجی و مسئولان خانه نخبگان استان، ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و رئیس قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی در استان کرمانشاه با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و آغاز هفته وحدت و گرامیداشت ولادت با سعادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در سخنانی اظهار داشت: «بسیج» یک واژه است، اما در ذهن و چشم و گوش و جان ما یک واژه مقدّس و متفاوت است.

بسیجی باید نردبان ترقی نظام باشد

دکتر احمدی با مهم خواندن رسالت بسیجی تأکید کرد: یک بسیجی باید نردبان ترقی و تعالی یک کشور و دستاورد‌های نظام باشد، بسیجی باید زندگی جهادگونه داشته باشد.

وی یادآور شد: یأس، ناامیدی، تنبلی و سستی در بسیجی معنا ندارد و یک بسیجی باید در امر «جهاد تبیین» پیشقدم باشد، به عنوان مثال: در بحث جنگ غزه، استادان بسیجی باید توانمندی و قدرت جبهه مقاومت و همچنین قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را برای دانشجویان تبیین نمایند چرا که این مهم به نسل جوان قوت و امید می‌دهد.



رئیس دانشگاه رازی همچنین بیان کرد: گروه‌های جهادی، بسیج را معنا کردند چراکه به صورت میدانی پای کاراند و به مردم خدمت می‌کنند.

دکتر احمدی در ادامه امر به معروف را یک فریضه بسیار مهم دانست و تأکید کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید مشفقانه و دلسوزانه پیگیری شود.

وی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم و در این راستا همه ما باید در تدارک یک استقبال پرشور و با نشاط از دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان گرامی باشیم.

در این نشست، دکتر نامدار یوسفوند رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه با تبریک ایام مبارک ربیع الاول و خیرمقدم به میهمانان در سخنانی اظهار داشت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید قرار داریم، همه ما باید با تمام توان ضمن در دست داشتن ابتکار عمل و با انگیزه به استقبال دانشگاهیان برویم.


دکتر یوسفوند در ادامه با اشاره به حوادث سال ۱۴۰۱ افزود: متاسفانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ با یک واقعه تلخ با طراحی دشمن همراه شد، دشمنی که با تمام قوا و امکانات از اغتشاشات پشتیبانی کرد و ما باید بیش از پیش هوشیار و مراقب باشیم که چنین اتفاقات تلخی در کشور تکرار نشود.

وی حفظ مقررات عفاف و حجاب در محیط دانشگاه را بسیار مهم خواند و افزود: مسئولان محترم دانشگاه‌های استان بسیار مراقب باشند که مظاهر بی‌حجابی به دانشگاه ورود نکنند، در این راستا برنامه‌های ابتکاری دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد تا توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن تحت‌الشعاع قرار بگیرد چرا که ما هر چقدر برنامه‌های خود را پررنگ‌تر و قوی‌تر کنیم و از عنصر «نوآوری» و «دانشجومحوری» غافل نشویم در این صورت برنامه‌های دشمنان در حاشیه قرار می‌گیرد.

دکتر یوسفوند خواستار تزریق امید و خودباوری، نشاط و پویایی در محیط دانشگاه و آماده‌سازی فضای دانشگاهی برای استقبال از نودانشجویان شد و افزود: هر حرکتی که باعث اختلال و جلوگیری از رشد و تعالی جوانان شود باید متوقف گردد.


وی در ادامه عنصر تربیتی را مسئله بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: متاسفانه امروز ما با «نسل زد» مواجه هستیم که تحت تأثیر برنامه‌های دشمن و تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی بروز یافته است.

دکتر یوسفوند «فضای مجازی» و «کنکور» را دو حوزه‌ای عنوان کرد که دشمن برای انحراف جوانان در این دو بخش برنامه‌ریزی کرده است. وی تصریح کرد: متأسفانه در سالیان اخیر کنکور باعث شده است که جوانان ما تک‌ساحتی پرورش یابند در نتیجه از سایر مهارت‌های زندگی جا مانده‌اند و از منظر کنش‌های تربیتی، فضای مجازی، ذهن و فکر جوانان را مهندسی کرده است و لذا به شدت نیازمند تربیت صحیح برای جوانان هستیم.

وی همچنین خواستار برگزاری باشکوه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس شد و افزود: امروز امنیت، اقتدار و عزت نظام را مرهون ایثار و دلاوری رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدای سرافراز هستیم و در آستانه هفته دفاع مقدس باید برنامه‌های موثر و مفیدی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان باشیم.

دکتر یوسفوند در ادامه خواستار تشکیل کمیته امر به معروف در دانشگاه شد و تأکید کرد: امر به معروف یک واجب اجتماعی است و شورای امر به معروف دانشگاه‌ها که در حقیقت ماهیت آن ترویج امر به معروف به عنوان یک عنصر ذاتاً اجتماعی است که باید در اجتماع تسری یابد و این کمیته هرچه سریع‌تر در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

این مسئول همچنین موضوع «جهاد تبیین» را امری بسیار مهم دانست که باید در طول سال به ویژه از سوی اساتید دانشگاه پیگیری و برجسته شود.


در ادامه جلسه، هر یک از میهمانان به بیان نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص تدابیر برنامه‌های لازم برای استقبال از دانشجویان و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در حوزه عفاف و حجاب، برنامه‌های مؤثر برای ایجاد امید، انگیزه، نشاط و سرزندگی در محیط دانشگاه، استقبال باشکوه از دانشجویان، برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس و بهره‌مندی از دانش و تخصص اساتید توانمند بسیجی در حوزه‌های جهاد تبیین، بصیرت افزایی و... پرداختند.

آخرین اخبار