آخرین اخبار
4617
با موضوع «نگاهی به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران»؛

نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه رازی با حضور دکتر صفارهرندی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه رازی با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه رازی با موضوع «نگاهی به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران» با حضور دکتر محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در سخنانی اظهار داشت: در وصف شجاعت و رشادت شهید سلیمانی تعاریف شنیدنی از زبان فرماندهان و ژنرال‌های آمریکایی و عراقی عنوان شده است که بیانگر شخصیت تأثیرگذار سردار حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت در سطح بین‌المللی است که چه رعب و وحشتی در دل دشمنان اسلام و انقلاب و محور مقاومت ایجاد کرده است.

دکتر احمدی با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی در جبهه مقاومت به‌ویژه در سوریه افزود: در سوریه دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که در مدت کوتاهی نظام حاکم بر سوریه را ساقط کند و با ایجاد آشوب و جنگ داخلی فتنه‌انگیزی کند اما با تدبیر و شجاعت سردار سلیمانی دیدیم که داعش نابود شد و جبهه مقاومت همچنان زنده است.

وی ویژگی‌های ارزشمند شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی را تداعی‌گر بیانات حضرت علی (ع) پیرامون مالک اشتر دانست و گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم رهروان خوبی برای مکتب حاج قاسم باشیم.

در ادامه دکتر صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، در سخنانی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شوم استکبار جهانی، پیاده‌سازی طرحی برای تشکیل ۴۰ کشور جدید در خاورمیانه بود، اما با شکست مواجه شد و بخش قابل توجهی از علت شکست این طرح را مدیون درایت شهید سلیمانی هستیم.

وی با اشاره به گوشه‌ای از خدمات شهید سلیمانی افزود: سردار سلیمانی ارتش بین‌الملل اسلامی را ایجاد کرد، بعد از شهادت ایشان نیز سردار قاآنی با اقتدار و ادامه راه شهید سلیمانی، ضربه‌هایی را به دشمنان وارد کرد و امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونسیتی دچار استیصال شده است.

دکتر صفارهرندی بیان کرد: آمریکا به عنوان یک ابرقدرت می‌خواست که هرآنچه اراده می‌کند اتفاق بیفتد اما می‌بینیم که چهل سال است هرچه درباره جمهوری اسلامی ایران اراده می‌کند محقق نمی‌شود. ما امروز هیچ عرصه دست‌نیافتنی نداریم و این همه به برکت مقاومت و اتکاء به پرچم اسلام حاصل شده است.

وی افزود: امروز جریان ضدآمریکایی که شاگردانش تبدیل به استاد و معلم شده‌اند، دیگر مهارشدنی نیست. در استراتژی امنیت ملی آمریکا آمده است که نفوذ دامنه معنوی جمهوری اسلامی ایران بر ملت‌های دیگر تهدیدی برای آمریکا به شمار می‌آید.

دکتر صفارهرندی با اشاره به حوادث و ناآرامی‌های اخیر افزود: در سال ۸۸ نیز شاهد این اتفاقات بودیم، آن زمان در ظاهر مطالبه بر سر رأی بود اما در حقیقت مدیریت آینده جهان موضوع دعوا است.

وی با اشاره به برخی دستاوردها و توفیقات نظام افزود: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان طی ۱۰ سال اخیر از ۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که به معنای این است؛ ما از قالب محصورشدگی در سیاست‌های قدرت‌های بزرگ رها شده‌ایم و توانایی دورزدن تحریم‌ها را به معنای واقعی پیدا کرده‌ایم و این ورزیدگی انقلاب مورد طمع برخی کشورها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در برخی شاخص‌های علمی جایگاه ۵ تا ۱۰ را دارد، افزود: مسأله مهم امروز تبدیل دانش به فناوری است و باید به تولید انبوه برسیم.

دکتر صفارهرندی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از قدرت‌های منطقه‌ و حتی جهان به شمار می‌آید، افزود:  آنچه شهید سلیمانی را به این درجه از افتخار و بزرگی رساند، تبعیت از ولی فقیه بود.

وی با بیان اینکه یک جلوه خدمت می‌تواند ایدئولوژی افراد را تغییر دهد، افزود: بخش مهمی از «جهاد تبیین» گفتنی نیست بلکه باید در عمل صورت گیرد، شهادت حاج قاسم سلیمانی دست‌گذاشتن روی نقطه حساس عواطف یک ملت بود همچنانکه در مراسم تشییع ایشان شاهد حضور جمعیت میلیونی بودیم.

این نشست با پرسش و پاسخ همراه بود. همچنین برخی از اساتید حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند. همچنین مسائل جاری کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

 

آخرین اخبار