آخرین اخبار

نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 5 به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 5 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 12 اردیبهشت ماه 1403 به میزبانی دانشگاه رازی در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، معاونان دانشجویی دانشگاه‌های لرستان، کردستان، ایلام، رازی، صنعتی کرمانشاه و آیت‌اله بروجردی میهمان دانشگاه رازی بودند.

در آغاز، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان و با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم و استاد را تبریک گفت و در سخنانی اظهار داشت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون مجاهدت عالمان، دانشمندان و فرهیختگان دانشگاه‌ها است، امروز اگر عملیات وعده صادق، دشمن را زمینگیر و متحیر کرد به سبب برخورداری از قدرت علمی و دانش است.

رئیس دانشگاه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از توان نظامی خود را به نمایش گذاشت و این اقتدار ناشی از علم و دانش است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم با ابزار معلمان سوگند یاد کرده است، افزود: در روایات و احادیث دینی آمده است: مداد العلماء أفضل من دماء الشهداء، بر این اساس طبق روایات اسلامی در قیامت ارزش کار علما سنگین‌تر از خون شهداء می‌باشد. حدیث من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا، نشان از ارزش مقام والای معلم دارد.

دکتر احمدی معلمان و استادان را اسوه فداکاری در جبهه علم و دانش دانست و بار دیگر یادآور شد: اقتدار و پیشرفت هر ملّتی در گرو علم است و یکی از راه‌های اصلی پیشرفت علمی، دستیابی به فناوری‌های گوناگون و تقویت حوزه دانش‌بنیان است که در عرصه ورزش نیز باید به این مهم توجه شود و از ظرفیت فناوری روز و دانش‌بنیان غفلت نشود.

دکتر احمدی اشاره‌ای به افتخارآفرینی و دستاوردهای ورزشکاران دانشگاه رازی در میادین مختلف داشت و افزود: افتخارآفرینی و مدال آوری دانشجویان در سال ۱۴۰۲ بی‌سابقه بوده و دانشجویان عزیز در رشته‌های مختلف افتخارات بسیار ارزشمند، مدال‌های رنگارنگ و چندین سهمیه حضور در المپیادهای ورزشی را کسب کردند.

دکتر احمدی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سفری خوش برای میهمانان در کرمانشاه، همگرایی و تعامل بیش از پیش معاونین دانشجویی منطقه ۵ را منجر به پویایی هرچه بیشتر دانشگاه‌های این منطقه دانست.

در ادامه، دکتر داود گوهری سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه رازی و دبیر شورای هماهنگی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور با تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم و استاد و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، از حضور معاونان دانشجویی دانشگاه‌‎ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه ۵ در این نشست قدردانی کرد.

دکتر گوهری همچنین از حمایت‌ها و پشتیبانی دکتر احمدی ریاست دانشگاه از حوزه معاونت دانشجویی به ویژه در بخش ورزش و تربیت بدنی قدردانی کرد و افزود: حوزه معاونت دانشجویی از معاونت‌های حساس و مهم دانشگاه‌ها است که ارتباط مستقیم با دانشجویان دارد.

وی فراهم نمودن بستر فعالیت‌های ورزشی و شرکت در مسابقات و رویدادهای ورزشی را از رسالت‌های کاری مهم در حوزه معاونت دانشجویی دانست و افزود: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال ایجاد محیط پرنشاط و شاداب برای دانشجویان بوده و در این راستا اقدام به ابتکار جالبی زده است.

دکتر گوهری با ادامه توضیحات بیان کرد: قرار است المپیاد ورزش‌های فناورانه در سطح استانی و ملّی در سه حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری در ورزش برگزار شود.

دبیر شورای هماهنگی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور افزود: ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

در ادامه، دستور کار این نشست با محوریت بررسی نحوه برگزاری و شرکت در المپیاد ورزش‌های فناورانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

دکتر مهدی حیدریان مسئول رباتیک استان نیز گزارشی در خصوص رباتیک در ورزش، ورزش دیجیتال و فیجیتال و... ارائه کرد.

دستور کار دوم نیز با محوریت با ارزیابی عملکرد مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۵ پیگیری شد.


 

آخرین اخبار