آخرین اخبار

نشست مشترک کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی در روز دوشنبه ۱۲ تیر به میزبانی دانشکده علوم ورزشی برگزار شد.
در این نشست، دکتر مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی، دکتر الماسی رئیس تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سروش عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر کرمی متین عضو هیات علمی و رئیس پژوهشکده فناوری‌های سلامت کرمانشاه، دکتر صادقی عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، دکتر کبودی مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی، دکتر رحیمی نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر شاه آبادی نماینده معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خسروی نماینده محترم اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، نماینده فرماندار کرمانشاه، دکتر شیرین زردشتیان عضو هیات علمی و عضو کارگروه، دکتر شهبازی عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی، دکتر عیدی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی و برخی از اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی از جمله دکتر تأدیبی، دکتر عزیزی و دکتر امیری از گرایش فیزیولوژی ورزشی حضور داشتند.

دکتر بیگلری رئیس اندیشگاه سلامت در این خصوص اظهار داشت: اندیشگاه سلامت یکی از ارکان اصلی دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی است و زیر نظر شورای سیاست گذاری سلامت استان فعالیت می‌کند که ریاست آن را دکتر بیگلری بر عهده دارد. دبیری کارگروه این نشست را نیز دکتر شیرین زردشتیان عهده‌دار هستند.
وی افزود: هدف این اندیشگاه توسعه و ارتقای سبک سالم زندگی است. اتاق فکر شورای خبرگان پس از بررسی و غربال نمودن پیشنهادات از نظر اعتبار و امکان پذیری برای هر اندیشه مقبول شناسنامه‌ای فراهم می‌آورد که در آن خاستگاه اندیشه (فرد یا منبع مطالعه)، زمان دست یافتن به اندیشه و کاری که قرار است درباره آن صورت گیرد (قرار گرفتن در اولویت حمایت طلبی، سفارش تحقیق، طرح در جلسات بعدی اندیشگاه و ...) مشخص می‌شود. پیشنهادات اخذ شده به ترتیب به ایستگاه تحقیقاتی، کارگروه تخصصی و در نهایت ارگان ذی ربط ارجاع می‌گردد.

دکتر بیگلری یادآور شد: جلسه اندیشگاه سلامت به دعوت دانشکده علوم ورزشی در دانشگاه رازی با هدف تقویت همکاری‌های بین بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت صاحبنظران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و برقراری تعامل بیشتر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی برگزار شد.
دکتر بیگلری از اعلام آمادگی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی برای همکاری با اندیشگاه سلامت در ابعاد مختلف خبر داد و گفت: این همکاری‌ها را می‌توان با محوریت اعضای هیات علمی و دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در راستای ماموریت این اندیشگاه پیش برد.
دکتر بیگلری ظرفیت‌های موجود در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی در راستای همکاری‌های مشترک را بسیار عالی ارزیابی کرد و مقرر شد: فعالیت‌های مشترک آموزشی و پژوهشی در این باره تعریف گردد.
دکتر سروش رئیس کلینیک سبک زندگی سالم دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: ظرفیت‌های همکاری بسیار خوبی با دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی وجود دارد که باید در قالب کارگروه‌های تخصصی تعریف شود و این همکاری بستر مناسبی را برای ارتقای فعالیت‌های بدنی در جامعه و توسعه سبک سالم زندگی فراهم خواهد آورد.
دکتر مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی نیز در سخنانی ایجاد تعامل و ارائه راهکار مبتنی بر پژوهش به دستگاه‌های اجرایی و دعوت از مسئولین اجرایی در اندیشگاه و ارائه راهکاری علمی و اصولی به آنان را به عنوان موارد اثر بخش در این اندیشگاه عنوان کرد.

در این جلسه، صاحب‌نظران علوم پزشکی و همکاران دانشکده علوم ورزشی ایده‌ها و نظرات خود در راستای چگونگی توسعه فعالیت‌های ورزشی و ارتقای سطح سلامت جامعه جهت تصمیم گیری و تصمیم سازی دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارائه نمودند.

آخرین اخبار