آخرین اخبار
10651
با محوریت بررسی اعطای تسهیلات برای احداث خوابگاه‌های متأهلی برگزار شد؛

نشست مشترک وزارت علوم و بانک مرکزی با حضور رئیس دانشگاه رازی

نشست مشترک بانک مرکزی و وزارت علوم با هدف پیگیری اعطای تسهیلات برای احداث خوابگاه‌های متأهلی با حضور رئیس دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک بانک مرکزی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف پیگیری اعطای تسهیلات برای احداث خوابگاه‌های متأهلی، سه‌شنبه یک اسفند 1402 در محل بانک مرکزی برگزار شد.

در این نشست، دکتر علی خطیبی معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مهدی اکبرپور مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اصغر ابوالحسنی هستیانی قائم مقام بانک مرکزی، دکتر هادی اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی که در این جلسه حضور داشت، در سخنانی با اشاره به در دست ساخت بودن خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه، توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت این پروژه ارائه داد.

رئیس دانشگاه رازی اظهار داشت: کلنگ‌زنی پروژه خوابگاه دانشجویی ویژه متأهلین در دانشگاه، 31 خرداد ماه 1401 انجام شد.

وی با بیان اینکه واحدهای خوابگاهی بلوک‌های متأهلی عموماً در متراژ ۴۵ تا ۵۰ مترمربع هستند، افزود: متراژ زیربنای هر بلوک ۲۲۵۰ متر مربع است و این پروژه در دو بلوک ۴۵۰۰ مترمربع در سه طبقه تعریف شده است. متراژ زمین تخصیص یافته هر دو بلوک نیز حدود ۴۰۰۰ متر مربع می‌باشد.

دکتر احمدی با بیان اینکه 14 شهریور 1402 زمین پروژه خوابگاه متأهلی به پیمانکار تحویل داده شد، افزود: مدت قرارداد با پیمانکار ۸ ماه می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود که فروردین ماه ۱۴۰۳ کار ساخت اسکلت پروژه به پایان برسد.

وی پیشرفت قرارداد حاضر را حدود ۷۰ درصد و پیشرفت کلّی پروژه را بیش از ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: کل مبلغ قرارداد حدود ۱۴ میلیارد تومان است و حدود ۵۷ میلیارد تومان نیز جهت اتمام این پروژه اعتبار نیاز است.

دکتر احمدی خواستار اهتمام ویژه مسئولان حوزه بانک مرکزی برای کمک به تأمین اعتبار پروژه خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه رازی شد.

در این خصوص پس از بررسی و ارائه نقطه‌نظرات، ضمن تأکید بر رفع موانع اجرای پروژه، در خصوص تخصیص تسهیلات بانکی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه خوابگاه‌های متأهلی تصمیماتی گرفته شد.

رئیس دانشگاه رازی یادآور شد: احداث خوابگاه‌های دانشجویی ویژه متأهلین در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خواهد بود.

وی همچنین افزود: دانشگاه رازی از دانشگاه‌های پیشگام برای ورود به بحث ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ویژه متأهلین است.

آخرین اخبار