آخرین اخبار

نشست مشترک مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و سرپرست دانشگاه رازی با هدف بررسی راهکارهای بهبود ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مهندس بازوند، استاندار محترم کرمانشاه، به همراه معاونین و جمعی از مدیران استانداری، ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ به منظور بررسی راهکارهای بهبود ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در دانشگاه حضور یافت.

استاندار کرمانشاه و هیئت همراه در بدو ورود، به اتفاق مدیران دانشگاه، ضمن حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه رازی، با قرائت فاتحه و نثار درود به روح مطهر شهدای والامقام، با آرمان‌های والای امام(ره) و شهدا تجدید میثاق نمودند.

در ادامه، نشست صمیمی هیئت رئیسه دانشگاه با استاندار کرمانشاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد. در این نشست ابتدا دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه ضمن خیرمقدم  به میهمانان و تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامیداشت یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، به ارائه گزارشی از وضعیت موجود در دانشگاه، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن پرداخت.

دکتر احمدی دانشگاه را بال توسعه استان دانست و افزود: در وضعیت تحریم، دانشگاه می‌تواند در پروژه‌های نفت، گاز، صنعت و کشاورزی استان حضور جدّی و تأثیرگذاری داشته باشد و جامعه دانشگاهی خواهان احیای نقش دانشگاه در توسعه بنیادی استان است.

در ادامه هر یک از معاونان دانشجویی، آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، اداری مالی و توسعه منابع دانشگاه و رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی، به ارائه گزارشی از روند فعالیت معاونت‌های متبوع و معرّفی ظرفیت‌های دانشگاه پرداختند.

در ادامه، مهندس هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سردار سلیمانی، بر ضرورت توسعه و تقویت پیوند دانشگاه با دو مقوله «صنعت» و «جامعه» تأکید کرد.

 مهندس بازوند در ادامه بیان کرد: توسعه کرمانشاه با حرف و سخنرانی محقق نمی‌شود و اگر دانشگاه در توسعه و مدیریت اجرایی استان همراه نباشد؛ یقیناً هزینه توسعه افزایش می‌یابد و استان کرمانشاه در حال حاضر از این آسیب‌ها رنج زیادی متحمل می‌شود.

 وی افزود: حضور دانشگاه در عرصه‌های توسعه صنعتی و فرهنگی و اجتماعی استان، قطعاً منجر به کاهش هزینه‌های توسعه و افزایش بهره‌وری از منابع انسانی و عمرانی استان خواهد شد.

مهندس بازوند اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی استان، بسیار ضعیف و کمرنگ است و امید آن می‌رود با رونق اقتصادی استان در دولت جدید، چرخ‌های توسعه آن نیز شتاب بیشتری بگیرد.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به نقش ممتاز و تاثیرگذار  بخش «کشاورزی» در توسعه استان گفت: لازم است کشاورزی استان از رویکرد سنتی و قدیمی به سمت کشاورزی صنعتی و اقتصادی گذر کند و  به عنوان یک عامل تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه استان ارتقاء یابد.

در ادامه دکتر حبیب‌الله وفایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دکتر باباخانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر ضرورت حمایت مادّی و معنوی مدیریت استان از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، آموزشی و رفاهی دانشگاه تاکید نمودند.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
محمدنبی احمدی
سرپرست دانشگاه
مهندس هوشنگ بازوند
استاندار کرمانشاه

آخرین اخبار