آخرین اخبار

نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه رازی با حجت‌الاسلام و‌المسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست صمیمی حجت‌الاسلام و‌المسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با دانشجویان دانشگاه رازی و فعالین دانشجویی دانشگاه‌های استان، عصر شنبه 18 آذرماه 1402 در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین غفوری با گرامیداشت روز دانشجو در سخنانی، حوزه و دانشگاه را مغزهای متفکر جامعه دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم وضعیت کشور را در آینده ببینیم، باید به شرایط امروز محیط‌های علمی، مانند حوزه و دانشگاه، نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به ناامیدی دشمنان از جنگ سخت گفت: امروز دشمنان ما وارد جنگ شناختی و ادراکی شده‌اند، بنابراین از مجموعه‌های علمی انتظار می‌رود که در مقابل دشمن بایستند. بی‌شک پیروزی در عرصه‌ جنگ شناختی نیاز به کسب دانش، مطالعه، بصیرت و شناخت دقیق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان نقد یک‌سویه را زمینه‌‌ خارج‌شدن از انصاف خواند و با تأکید بر دیدن همزمان نقاط ضعف و قوت، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی مرزهای دانش را به‌حدی جابه‌جا کرد که اصلاً قابل مقایسه با وضعیت کشور در گذشته نیست و این پیشرفت و بزرگی را مدیون شهدای والامقام هستیم. بنده به ‌نوبه‌ خود به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران عرض ادب و احترام می‌کنم.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: اگر می‌شد از شهدا سوال شود که امروز توقع شما از قشر دانشجو، دانشگاهی و طلبه چیست؟ به‌احتمال قوی پاسخ می‌دادند که ما دشمن را شناختیم، مطابق با اقتضائات دشمن و نوع جنگ آن روز ورود کردیم و کار را پیش بردیم، امروز توقع از شما این است که با بصیرت و شناخت به جنگ دشمن بروید.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با تصریح اینکه در دانشگاه و حوزه، استاد نقش مبنایی و اصولی دارد، عنوان کرد: از اصلی‌ترین موضوعات برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها، وجود اساتید متدیّن و متعهّد است که بتوانند در هر دوره‌ای برای دانشجویان الگو باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری تأکید کرد: آن چیزی که در دانشگاه نقش تعیین‌کننده و محوری دارد، وجود استاد است و دانشگاه بدون دلسوزی واقعی استاد در مقام مربی، مهد دانش و تربیت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با ذکر این نکته که باید در سطح استان و در عرصه‌ تولید علم، اجتماعی بین اساتید حوزه و دانشگاه صورت بگیرد تا بتوانیم در این زمینه شاهد شکوفایی بیشتر باشیم، بیان کرد: این بشارت را می‌دهم که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و دینی اتفاقات خوبی در استان رقم خواهد خورد.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پس از ارائه‌ پاسخ به پرسش‌های دانشجویان، با گرامی‌داشتن جایگاه علمی و عملی حضرت آیت‌الله علماء، ایشان را انسانی معنوی و اخلاقی خواند و عنوان کرد: این عالم گرانمایه کوشش کرد که اخلاق‌مداری و معنویت‌مداری را به‌عنوان الگویی در سبک زندگی اسلامی ارائه کند و نقش ایشان در این زمینه و در این استان، نقشی تأثیرگذار و مهم بود چراکه مردم از صمیم قلب به آن شخصیت ارزشمند علاقه داشتند.

آخرین اخبار