آخرین اخبار

نشست هم‌اندیشی دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با مدیرکل امور بانوان استانداری و مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌اندیشی دکتر سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه و مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه رازی برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر زهرا جانجانی، مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه، در سخنانی، ضمن خیرمقدم به حاضرین، اظهار داشت: حضور سرکار خانم دکتر پاد دستیار محترم رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به استان کرمانشاه را خیرمقدم عرض نموده و این نشست را فرصتی مغتنم برای بیان مسائل حوزه زنان و دفاع از حقوق بانوان می‌دانیم.

وی در ادامه، به بیان چالش‌ها، مشکلات و آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: جنس آسیب‌ها و مشکلات حوزه زنان در این استان با استان‌های دیگر متفاوت است و متناسب با این آسیب‌ها باید تصمیمات و برنامه‌ریزی برای کاهش و رفع این مشکلات صورت بگیرد.

دکتر جانجانی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بیشترین مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار را در سطح کشور دارد، افزود: ضعف‌های فرهنگی و مشکلات اقتصادی را می‌توان ریشه آسیب‌ها و چالش‌های موجود در استان دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پیگیری جدّی بانوان فرهیخته و مسئولان کشور با نگاه ویژه به توانمندی‌های زنان، شاهد کاهش مشکلات حوزه بانوان در استان باشیم.

دکتر جانجانی نگاه ویژه به مسائل حوزه زنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: نمایشگاه رویداد خانواده و فرهنگ عامه با هدف نشان دادن توانمندی‌های بانوان از 16 لغایت 18 بهمن ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه واقع در پارک شاهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی از مسئولیت‌پذیری، استقامت، نظم و توانمندی بالایی در انجام وظایف محوله برخورداراند، خواستار اهتمام مدیران برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بانوان در سطوح مدیریتی شد.

در ادامه، دکتر سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، با تشکر از حضور بانوان در این نشست، در سخنانی اظهار داشت: حضور در استان زیبای کرمانشاه که حقیقتاً گویای تعابیر مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) است، مایه خرسندی است و إن‌شاءالله که خروجی این نشست منجر به اتفاقات مثبت در حوزه زنان در استان کرمانشاه شود.

وی در ادامه، با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از این مرز و بوم بوده‌اند، افزود: استان کرمانشاه دِین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده است، این استان در حقیقت دروازه تمدن ایران اسلامی در غرب کشور محسوب می‌شود و از فرهنگ اصیل برخوردار است.

دکتر پاد با بیان اینکه زنان در هشت سال دفاع مقدس در مبارزه با دشمنان و دفاع از این آب و خاک سهم بسیاری داشته‌اند، افزود: باید بپذیریم که مسائل و چالش‌ها وجود دارد و انکار مسئله منجر به حل آن نخواهد شد. بلکه پذیرش مسائل با کمک فرهیختگان و تسهیلگری مسئولان منجر به حل آن مسائل و مشکلات خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسائل و آسیب‌ها باید متناسب با زیست بوم و اقلیم حل شود، بیان کرد: بانوان فرهیخته باید نسبت به بیان معضلات و مشکلات حقیقی احساس مسئولیت کنند و مسئولان را از اشتباه محاسباتی نجات دهند چرا که ارائه اطلاعات درست در خصوص مسائل و آسیب‌های حوزه زنان می‌تواند منجر به تصمیمات مهم برای رفع این مشکلات شود.

در این نشست، مشاورین و مسئولین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه به بیان مشکلات و چالش‌های حوزه زنان و خانواده و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

آخرین اخبار