آخرین اخبار

نشست تحلیلی - تبیینی با موضوع "فلسطین و ابعاد عملیات طوفان الاقصی" با سخنرانی دکتر انصاری تحلیلگر مسائل سیاسی، در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست تحلیلی - تبیینی با موضوع «فلسطین و ابعاد عملیات طوفان الاقصی»، ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲، توسط بسیج اساتید استان کرمانشاه با همکاری روابط عمومی دانشگاه رازی و با سخنرانی دکتر انصاری تحلیلگر مسائل سیاسی در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر یوسفوند مسئول بسیج اساتید استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به حاضرین، در سخنانی اظهار داشت: ۷۵ سال است که رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی در منطقه غرب آسیا کاشته شده و شهرک‌سازی کرده است، اخیراً نیز با مسلح کردن شهرک‌نشینان به جان فلسطینیان افتاده است.

وی با اشاره به عملیات رزمندگان مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی افزود: این عملیات، حیثیت رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد و همینطور نشان داد که فلسطینیان می‌توانند از خود دفاع کنند.

دکتر یوسفوند با اشاره به نسل‌کشی بی‌رحمانه در سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه در غزه و کرانه باختری افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی دست به جنایت زده و حمله علیه فلسطینیان را با برنامه‌ریزی انجام داده است.

در ادامه، دکتر انصاری تحلیلگر مسائل سیاسی در سخنانی، ضمن تحلیل چرایی عملیات طوفان الاقصی از سوی فلسطینیان، به اهداف و دلایل این عملیات و همچنین نقش سایر اجزای جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان و یمن اشاره کرد.

وی با اشاره به فشار‌های سنگین اقتصادی و اجتماعی از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان افزود: این فشار‌ها سبب ایجاد فقر گسترده در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در غزه و نارضایتی شدید مردم فلسطین شد که در نهایت منجر به انجام عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم غاصب صهیونیستی گردید.

دکتر انصاری عملیات طوفان الاقصی را حمله به موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی دانست و افزود: حماس در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان، ظلم بیش از حد به آنان و همچنین هتک حرمت مسجد الاقصی، اقدام به انجام عملیات طوفان الاقصی نمود.

این نشست با پرسش و پاسخ همراه بود.

آخرین اخبار