آخرین اخبار

نشست فرهنگی - سیاسی با موضوع «تبیین و تحلیل اغتشاشات اخیر»، با سخنرانی حجت‌الاسلام طائب مشاور فرمانده کل سپاه در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست فرهنگی - سیاسی با موضوع «تبیین و تحلیل اغتشاشات اخیر»، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور حداکثری دانشگاهیان، 7 دی ماه 1401، در تالار فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر در کشور، طی سخنانی اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا از اغتشاشات و ناآرامی‌ها این بود که با ایجاد بی‌ثباتی‌ در جامعه، در برجام از ایران باج بگیرند، بدین صورت که ایران در پای میز مذاکره برای پایان دادن به بی‌ثباتی‌ها، به آمریکا امتیاز بدهد تا توافق‌ برجام امضا شود.

وی افزود: برآورد آمریکا این بود که اگر انتخابات رژیم صهیونیستی و آمریکا به نفع دموکرات‌ها تمام شود و اغتشاشات نیز منجر به تضعیف ایران شود، آمریکا می‌تواند ایران را در زمینه پرونده‌های موشکی،‌ منطقه‌ای و هسته‌ای به میز مذاکره بکشاند اما اکنون می‌بینیم که دموکرات‌های آمریکا تضعیف شده‌اند و برآورد سازمان سیا در حوزه اقتصادی و مسئله حجاب در ایران اشتباه بود.

حجت‌الاسلام طائب بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همه نوع جنگ با آمریکایی‌ها از جمله جنگ سخت، نرم، نیمه سخت، هوشمند و ترکیبی را تجربه کرده است، پایه جنگ ترکیبی دموکرات‌ها بر پایه جنگ نرم است. هر ملتی ارزش‌هایی بر پایه دین، ملیت، قومیت و مذهب خود دارد. در جنگ نرم، آمریکا در تلاش است این ارزش‌ها را به بی‌تفاوتی و سپس به نفرت تبدیل کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف یادآور شد: ما در گذشته نصاب پالایشگاه و نیروگاه نبودیم اما امروز هستیم. در سال ۵۶ حقوق تکنسین‌ها و مستشاران غربی در کشور از حقوق متخصصین ایرانی بیشتر بود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه عنوان کرد: بحث‌های مفصلی در زمینه آینده و جغرافیای جهان مطرح است که در حال حاضر بازیگر اصلی این تحلیل‌ها و برآوردها آمریکا است.

وی  با اشاره به ۲ سند آمریکا شامل: راهبرد امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۰۰ و استراتژی امنیت ملی آمریکا که چند ماه پیش منتشر شد، افزود: آمریکا معتقد است این دهه، دهه سرنوشت‌سازی از نظر قدرت یابی آمریکا در جهان است. در این ۲ سند سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ زمان تعیین تکلیف آمریکایی‌ها عنوان شده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: در این سند آمریکایی‌ها سه چالش خود یعنی چین، روسیه و کشورهایی که دموکراسی آمریکا را تضعیف می‌کنند و مدل جدید حکمرانی را به جهان معرفی می‌کنند که در رأس آن ایران قرار دارد را عنوان می‌کنند که اولویت آنها مقابله با ایران است.

حجت‌الاسلام طائب ضمن تأکید بر ضرورت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی افزود: هر کسی به اندازه حیطه قدرت خود باید وظیفه خود را انجام دهد و همه مسئول هستیم و باید نسبت به کارهای خود پاسخگو باشیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حجاب و هجمه‌های دشمنان علیه آن تأکید کرد: باید تلاش کنیم مسئله «حجاب» را به عنوان یک امر «معروف» به جامعه بقبولانیم. اگر کسی روزه نمی‌گیرد بین خود و خدای خودش است اما در جامعه نمی‌تواند در ماه رمضان روزه‌خواری کند. در حجاب هم همین طور است و باید به قانون مملکت احترام گذاشت.

همچنین در این نشست؛ دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به حاضرین در سخنانی با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری به ویژه در بین نسل جوان و دانشجویان اظهار داشت: مطالبه‌گری اساس انقلاب اسلامی است و بر همین اساس نیز تا به امروز شکل گرفته است و اگر از روحیه مطالبه‌گری دست بکشیم یعنی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام (ره) جدا شده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی براساس رویکرد مطالبه‌گری به وقوع پیوست، افزود: امروز بسیاری از مردم مطالبه گری می‌کنند اما شبکه‌های معاند از این اقدامات به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند.

دکتر احمدی با اشاره به پیشرفت‌های عظیم و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه اخیر بیان کرد: در برهه‌ای شاهد بودیم که ایران برای فروش نفت با مشکل مواجه بود و حتی پول فروش نفت خود را نمی‌توانست دریافت کند اما امروز دشمن شاهد قدرت عظیم ایران اسلامی است و این مسئله برای آنها غیرقابل تحمل است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام معادلات دشمن را به‌هم ریخته است، گفت: دولت سیزدهم دولت مقتدری است که با اخم و لبخند دشمن متأثر نمی‌شود و محکم و استوار پای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایستاده است. تاکنون نیز توطئه‌های بسیاری علیه کشور عزیزمان شکل گرفته اما دشمن در این مسیر ناکام بوده و در حوادث اخیر با وجود اینکه از اتفاقات ناگوار غمگین هستیم اما ذره‌ای نگران نیستیم زیرا یقین داریم که دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

دکتر احمدی تأکید کرد: امروز ایران اسلامی قوی شده و به خودکفایی رسیده است. با وجود تلاش‌های دیرینه بسیاری که دشمن برای عدم دسترسی ایران به تجهیزات انجام داده اما امروز ایران اسلامی به جایگاهی رسیده است که علاوه بر رفع نیازهای خود توان رفع نیاز سایر کشورها را نیز دارد.

وی همچنین ضرورت توجه به مسئله فرهنگ و تقویت ابعاد فرهنگی در جامعه را یادآور شد و افزود: همان‌طور که فتنه‌ دشمن در دوران دفاع مقدس به رشد و خودکفایی کشور کمک کرد فتنه اخیر نیز می‌تواند به تقویت کشور کمک کند اما در سطح دانشگاه‌ها به عنوان یک محیط فرهنگی باید برنامه‌های منسجم داشته باشیم و به لحاظ فرهنگی این حوزه تقویت شود.

در این نشست، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، اساتید دانشگاهی، مسئولان سایر دستگاه‌های آموزشی، بسیج دانشجویی و تعدادی از دانشجویان حضور داشتند.

همچنین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه رازی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از دانشجویان پیرامون مسائل کشور برگزار شد.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
دانشجویان
سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه
اغتشاشات
حسین طائب
مشاور فرمانده کل سپاه
نشست فرهنگی سیاسی

آخرین اخبار