آخرین اخبار

نشریه روانشناسی پیری به سردبیری دکتر خدامراد مومنی از نشریات دانشگاه رازی دارای رتبه الف از وزارت عتف، در چارک اول ISC قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، براساس آخرین گزارش نشریات دارای چارک و ضریب تأثیر در پایگاه استنادی ISC، در مجموع 1800 عنوان نشریه دارای ضریب تأثیر بودند که از این تعداد 16/45 درصد در چارک‌های اول ( (Q1و دوم (2Q) قرار دارند. نشریه روانشناسی پیری به سردبیری دکتر خدامراد مومنی از نشریات دانشگاه رازی دارای رتبه الف از وزارت عتف، در چارک اول ISC قرار دارد؛ طبق گزارش مذکور، این نشریه دارای بالاترین ضریب تأثیر (2/018) در میان نشریات روانشناسی کشور است.

دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در گفتگو با روابط عمومی ضمن اعلام آخرین گزارش وضعیت نشریات ایرانی توسط ISC و تبریک به ارکان نشریه و تشکر از زحمات ایشان، اظهار داشت: نمایه­‌سازی نشریات در پایگاه‌­های استنادی به رویت­‌پذیری بهتر نشریه و بهبود مشارکت در همکاری­‌های علمی منجر شده و مسیر تحقق مرجعیت علمی کشور را هموارتر می­‌کند.

وی افزود: عملکرد مجلات نمایه شده در ISC بر اساس تحلیل­‌ها و شاخص‌­های استنادی ارزیابی و نشریات دارای ضریب تاثیر در قالب "پایگاه‌های نشریات علمی ISC-JCR" ارائه و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد. این پایگاه بعد از پایگاه‌­های کلاریوت آنالیتیکس و اسکوپوس، سومین پایگاه استنادی بین‌­المللی است که با بهره‌­گیری از استانداردهای علم سنجی بین­‌المللی، به تحلیل استنادی و رتبه‌بندی نشریات علمی می­‌پردازد.

دکتر چقامیرزا یادآور شد: اکنون 7 نشریه از نشریات دانشگاه در این پایگاه نمایه می­‌شود که 4 نشریه در چارک اول و 3 نشریه در چارک سوم قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در پایان اظهار امیدواری کرد که شاهد ارتقاء جایگاه نشریات علمی دانشگاه  در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

دکتر خدامراد مومنی سردبیر نشریه روانشناسی پیری دانشگاه رازی

آخرین اخبار