آخرین اخبار

بر اساس آخرین ارزیابی نشریات در وزارت عتف، تعداد نشریات دارای رتبه از وزارت عتف دانشگاه رازی، از 8 نشریه به 10 نشریه رسید و همچنین رتبه‌های  چند نشریه ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، بر اساس آخرین ارزیابی نشریات در وزارت عتف، نشریه Journal of Applied Research in Water and Wastewater و روانشناسی پیری برای چهارمین سال پیاپی رتبه الف را کسب کردند. نشریه مطالعات زبان­‌ها و گویش‌­های غرب ایران نیز برای دومین بار موفق به کسب رتبه الف شد و همچنین نشریه مطالعات اقتصاد سیاسی بین‌الملل از رتبه ب به رتبه الف ارتقا یافت که موفقیت بزرگی برای این نشریات و دانشگاه محسوب می­‌شود.

 در این ارزیابی نشریه‌­های پژوهشنامه متون ادبی دوره عراقی و فناوری‌­های پیشرفته در بهره­وری آب برای اولین بار در دست ارزیابی قرار گرفتند و توانستند به ترتیب رتبه‌­های ج  و ب را کسب نمایند.

همچنین دو نشریه­ بیوتکنولوژی و بیوشیمی غلات و تنوع زیستی و رده‌بندی جانوران که تازه شروع به فعالیت کرده‌­اند در دست ارزیابی وزارت برای دریافت رتبه هستند که جای امیدواری می‌­باشد که رتبه‌های خوبی را بتوانند کسب کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با اشاره به ارزیابی جدید وزارت عتف و تبریک به ارکان نشریات (سردبیران، مدیران مسئول، مدیران داخلی و کارشناسان) و تشکر از زحمات ایشان، اظهار داشت: دانشگاه رازی در راستای اهداف و برنامه­‌های علمی خود و با هدف انتشار نتایج پژوهش‌­های اساتید و محققان و ایجاد ارتباط و همکاری علمی بین‌ پژوهشگران تاکنون 23 نشریه علمی راه اندازی کرده است.

دکتر مصطفایی در پایان اظهار امیدواری کرد که نشریات علمی دارای رتبه­ی دانشگاه در آینده نه چندان دور به سمت نمایه‌­های بین‌­المللی حرکت کنند و  سایر نشریات دانشگاه نیز در ارزیابی نشریات وزارت عتف موفق به اخذ رتبه شوند و همچنین دانشکده­‌هایی که نشریه علمی ندارند حداقل یک نشریه علمی جدید راه اندازی کنند و سایر دانشکده­‌ها  نیز نشریات علمی خود را گسترش دهند.

نتایج ارزیابی نشریات دانشگاه رازی در وزارت عتف

عنوان نشریه

ارزیابی سال

99

ارزیابی سال 1400

ارزیابی سال 1401

1

Agrotechniques in Industrial Crops (Agrotech Ind Crops)

کشاورزی و منابع طبیعی

ب

ب

2

Journal of Applied Research in Water and Wastewater

فنی و مهندسی

الف

الف

الف

3

پژوهش نامه ادبیات داستانی

علوم انسانی

ب

ب

ب

4

پژوهشنامه متون ادبی دوره عراقی

علوم انسانی

ج

5

جغرافیا و پایداری محیط

علوم انسانی

ب

ب

ب

6

روانشناسی پیری

علوم انسانی

الف

الف

الف

7

مطالعات اقتصاد سیاسی بین­‌الملل

علوم انسانی

ج

ب

الف

8

مطالعات زبان­‌ها و گویش­‌های غرب ایران

علوم انسانی

ب

الف

الف

9

کاوش­نامه ادبیات تطبیقی

علوم انسانی

ب

ب

ب

10

فناوری­‌هایپیشرفته در بهره‌­وری آب

ب

 

آخرین اخبار