آخرین اخبار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: بر اساس آخرین ارزیابی نشریات در وزارت عتف، رتبه‌های  چند نشریه دانشگاه رازی ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر مصطفی مصطفایی اعلام کرد: بر اساس آخرین ارزیابی نشریات در وزارت عتف، نشریه Journal of Applied Research in Water and Wastewater و روانشناسی پیری برای سومین سال پیاپی رتبه الف را کسب کردند. نشریه مطالعات زبان­‌ها و گویش‌­های غرب ایران که در سنوات گذشته دارای رتبه ب بود در ارزیابی سال 1400 موفق به کسب رتبه الف شد و نشریه مطالعات اقتصاد سیاسی بین‌الملل از رتبه ج به رتبه ب ارتقا یافت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با اشاره به ارزیابی جدید وزارت عتف و تبریک به ارکان نشریات (سردبیران، مدیران مسئول، مدیران داخلی و کارشناسان) و تشکر از زحمات ایشان، اظهار داشت: دانشگاه رازی در راستای اهداف و برنامه­‌های علمی خود و با هدف انتشار نتایج پژوهش‌­های اساتید و محققان و ایجاد ارتباط و همکاری علمی بین‌ پژوهشگران تا کنون 23 نشریه علمی راه اندازی کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: از این تعداد، 5 نشریه در انتظار اخذ مجوز ارشاد و یک نشریه مصوب شورای نشریات دانشگاه می‌باشد.

دکتر مصطفایی به ظرفیت‌­های مطلوب دانشگاه در راه‌اندازی نشریات جدید اشاره کرد و افزود: برخی از بخش­‌های دانشگاه مانند: گروه فیزیک، گروه ریاضی، گروه علوم دامی، دانشکده تربیت بدنی و دامپزشکی از ظرفیت مناسب و مطلوبی برای راه اندازی نشریه برخوردار هستند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که سایر نشریات علمی دانشگاه نیز در ارزیابی نشریات وزارت عتف موفق به اخذ رتبه شوند و همچنین دانشکده­‌هایی که نشریه علمی ندارند حداقل یک نشریه علمی جدید راه اندازی کنند و سایر دانشکده­‌ها  نیز نشریات علمی خود را گسترش دهند.

نتیجه ارزیابی نشریات در وزارت عتف:

ردیف

عنوان نشریه

ارزیابی سال 98

ارزیابی سال 99

ارزیابی سال 1400

۱

Journal of Applied Research in Water and Wastewater

الف

الف

الف

۲

پژوهش نامه ادبیات داستانی

ب

ب

ب

۳

جغرافیا و پایداری محیط

ب

ب

ب

۴

روانشناسی پیری

الف

الف

الف

۵

مطالعات اقتصاد سیاسی بین الملل

ب

ج

ب

۶

مطالعات زبان‌ها و گویش‌های غرب ایران

ب

ب

الف

۷

کاوش نامه ادبیات تطبیقی

ب

ب

ب

برچسب ها:

دانشگاه رازی
وزارت علوم
نشریات دانشگاه رازی
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی

آخرین اخبار