آخرین اخبار

جلسه بررسی طرح جامع ساختاری-راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی قصرشیرین با حضور استادان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، تدوین اولین طرح جامع ساختاری - راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی قصرشیرین توسط مشاور طرح به اتمام رسیده است.

با توجه به اهمیت و ضرورت نقد و ارائه نظر کارشناسی در خصوص این طرح از سوی نخبگان، صاحب‌نظران و به‌ویژه اساتید دانشگاه، نشستی در همین راستا در مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۷  در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد.

در آغاز این جلسه، دکتر نادر نادری مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین در سخنانی، با تشکر از ریاست دانشگاه رازی برای برگزاری این نشست، توضیحاتی در خصوص طرح جامع ساختاری -راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری _ صنعتی قصرشیرین ارائه داد.

وی مناطق آزاد را سکوی پردازش صادرات دانست و اظهار داشت: این مناطق برای کمک به محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی و جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی حائز اهمیت هستند. 

دکتر نادری ورود به بازارهای بین‌المللی را از اهداف مناطق آزاد در ایران و جهان دانست و افزود: این مناطق معمولاً در چهار نقطه وجود دارند، کنار دریا، در جزیره، در کنار فرودگاه‌ها و همینطور در مرزهای بین کشورها مانند قصر شیرین ‌کرمانشاه.

وی در ادامه با بیان اینکه هفت منطقه جدید آزاد تجاری-صنعتی، صد هزار فرصت شغلی در طولانی مدت به همراه خواهد داشت، افزود: طرح جامع ساختاری -راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری -صنعتی قصرشیرین ظرفیت اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بسیاری دارد. این طرح دروازه تحول و توسعه استان کرمانشاه است.

در ادامه این جلسه، مشاور طرح جامع ساختاری -راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری _صنعتی قصرشیرین به تشریح طرح جامع ساختاری -راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری _صنعتی قصرشیرین، ابعاد، اهداف و جزییات آن پرداخت.

در ادامه این جلسه استادان و صاحب‌نظران دانشگاه رازی به بررسی این طرح و ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌های کارشناسی و نقد پرداختند. 

هممچنین، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه با قدردانی از حضور استادان و صاحب‌نظران دانشگاه در این نشست، خواستار تداوم این جلسه با هدف بررسی دقیق این طرح و بهره‌مندی هرچه بیشتر از تجربیات، تخصص و دیدگاه‌های استادان دانشگاه شد. 

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه‌های نسل سه و چهار ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و اثرگذاری جدی در جامعه است، تأکید کرد: همه ظرفیت‌های دانشگاه برای کمک به توسعه و پیشرفت استان به‌ویژه در راستای طرح جامع ساختاری -راهبردی سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی قصرشیرین خواهد بود.

دکتر احمدی خواستار توجه مدیران ارشد استان به استفاده از ظرفیت‌ها، تجربیات، دانش و تخصص ارزشمند استادان دانشگاه رازی برای کمک به پیشبرد طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های استان کرمانشاه شد و افزود: استادان صاحب‌نظر و توانمند دانشگاه بدون چشمداشت در پی کمک به تعالی و رشد استان هستند.

وی همچنین یادآور شد: حضور اساتید دانشگاه رازی در کارگروه‌های تخصصی استان بدون هیچ چشمداشتی می‌تواند کمک ارزشمندی به پیشبرد طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های طرح‌ها نماید.

در این جلسه، استادان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف دانشگاه‌های استان حضور داشتند.

آخرین اخبار