آخرین اخبار

نشست هیئت رئیسه دانشگاه رازی، در سالن جلسات دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هیئت رئیسه دانشگاه، 17 اسفندماه 1400، در سالن جلسات دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی در سخنانی با اشاره به رسالت­‌های دانشکده علوم اجتماعی اظهار داشت: افزایش اشتغال پذیری و ارائه مشاوره شغلی از جمله این رسالت‌هاست، دانشکده علوم اجتماعی این ظرفیت را دارد که به دانشجویان و کارکنان و اساتید و همچنین مردم استان در زمینه مشاوره شغلی و اشتغال پذیری خدمات ارائه نماید.

وی افزود: این دانشکده باید با تشکیل کارگروه‌­ها و تیم‌­های تخصصی و از طریق افراد سرآمد و متخصص، مشکلات استان را احصاء نموده و برای رفع آنها ارائه راهکار داشته باشد و از این طریق در مسیر توسعه استان نقش‌آفرین باشد. همچنین دورنمای درآمدزایی در دانشکده علوم اجتماعی یکی دیگر از اهدافی است که باید دنبال شود.

سرپرست دانشگاه رازی گفت: ارتباط موثر با مفاخر و مشاهیر استان از دیگر اهدافی است که باید در دانشکده علوم اجتماعی به صورت جدی دنبال شود.

در ادامه، دکتر امین زارع، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، در سخنانی اظهار داشت: این مجموعه  در دو ساختمان مجزا (دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده اقتصاد و کارآفرینی) با برخورداری از حضور 52 عضو هیئت علمی در 8 رشته مختلف تحصیلی و مقاطع مختلف  و 1908 دانشجو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی دارای 15 هزار نسخه کتاب است که طبق استاندارد باید به حدود 45 هزار نسخه افزایش یابد و کتابخانه دانشکده اقتصاد و کارآفرینی با 7 هزار نسخه به دانشجویان خدمات ارائه می­‌نماید و امیدواریم بتوانیم کُتب بیشتری را در این کتابخانه‌­ها گنجانده و در اختیار دانشجویان قرار دهیم. همچنین دانشکده علوم اجتماعی  دارای دو آزمایشگاه روانشناسی ومشاوره وکارگاه علم اطلاعات و دانش شناسی است که باید تجهیز و توسعه یابد.

دکتر زارع گفت: با توجه به قدمت دانشکده علوم اجتماعی که این محل به صورت استیجاری در اختیار دانشگاه رازی قرار گرفته است، ساختمان کلاس‌­های این دانشکده با فرونشست‌هایی مواجه شده است که برگزاری شایسته کلاس‌های حضوری را با مشکل مواجه نموده است و امیدواریم به همّت مسئولین دانشگاه این مشکل مرتفع گردد.

وی خواستار تجهیز دانشکده علوم اجتماعی به امکانات آموزشی، پژوهشی و... شد و گفت: این دانشکده به دلیل داشتن رشته‌­های تحصیلی متنوع، حضور اساتید مجرب و استقرار دانشکده در بدنه شهر کرمانشاه، می‌تواند ظرفیتی مناسب برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی باشد. ارتباط با جامعه و صنعت و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بزرگترین دغدغه این دانشکده است که بیشتر تلاش‌­ها و فعالیت­‌ها در این حیطه معطوف شده است؛ از جمله تشکیل کارگروه­‌های تخصصی برای کلنیک مشاوره شغلی و برنامه‌­هایی برای اشتغال پذیری و مشاوره شغلی ترسیم شده که امیدواریم از این طریق بتوانیم به جامعه خدمات ویژه‌­ای به جامعه ارائه نماییم.

در ادامه سایر مسئولان و مدیران حاضر در نشست، ضمن استماع نیازها و مشکلات مختلف دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی، پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود را در بخش‌های مختلف ارائه نمودند. هیأت رئیسه دانشگاه در پایان نشست، از ساختمان کلاس‌های دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی بازدید به عمل آوردند.

آخرین اخبار