آخرین اخبار
1056
طی مراسمی با حضور مسئولان و دانشجویان؛

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی معرفی شد

آیین تودیع و معارفه مسئولان سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین تودیع و معارفه مسئولان سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی، ۴ تیر ماه ۱۴۰۳ با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی علم‌الهدی در استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به حاضرین، با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، در سخنانی اظهار داشت: امروز در شرایط بسیار حساس و تاریخی از کشور عزیزمان قرار داریم و همه تلاش خود را باید برای انتخابات بسیار مهم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به کار بگیریم.

دکتر احمدی مردم را پشتوانه مهم انتخابات در کشور دانست و تأکید کرد: انتخابات بالاترین موهبت الهی است که نصیب ما شده است و باید این موهبت الهی را پاس بداریم و ناسپاسی نکنیم و دقیق و درست به آن عمل کنیم.

وی برخورداری از حق انتخاب را وجه تمایز انسان با دیگر موجودات دانست و افزود: داشتن حق انتخاب و در این راستا انتخابات اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

دکتر احمدی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر مکرّم اسلام(ص) که نمونه انسان کامل هستند، فرمود: {...وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ... آل عمران/159} که بیانگر اهمیت بهره‌مندی از نظرات دیگران و شور و مشورت است.

وی تلاش برای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات و نیز انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری دوره چهاردهم را بسیار مهم خواند و افزود: ما در این نظام، حاکمیت یکپارچه به معنای حرکت در خط واحد رهبری(مدّ ظله العالی) و دوری از تفرقه را دنبال می‌کنیم و باید با تمام وجود در صحنه باشیم.

دکتر احمدی خواستار همّت و تلاش جهادی جبهه انقلاب برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد و افزود: رئیس جمهور شهید؛ شهید رئیسی عزیز ثابت کرد که حاکمیت جمهوری اسلامی می‌تواند یکپارچه در مسیر واحد تبعیت از ولایت فقیه باشد.

دکتر احمدی در ادامه به رسالت مهم بسیج در انتخابات پیش‌رو اشاره و بیان کرد: آنچه بسیج باید برای آن تلاش جهادی داشته باشد؛ جلب مشارکت حداکثری آحاد مردم و انتخاب اصلح است، ما باید دِین خود را به شهدای این سرزمین ادا کنیم.

رئیس دانشگاه رازی بسیج را مولود انقلاب اسلامی و از هسته‌های مبارک در نظام دانست و تصریح کرد: ما بسیج را نه یک تشکل بلکه یک نهاد می‌دانیم و این نگاه ما به بسیج است.

وی رسالت مسئول بسیج دانشجویی را بسیار مهم و سنگین دانست و بیان کرد: بسیج یعنی ایثار، فداکاری، از خود گذشتگی، مسیر را گم نکردن و گرفتار هوای نفس نشدن. در نهاد بسیج دانشجویی باید از انشقاق بپرهیزید.

دکتر احمدی تلاش‌های صورت گرفته در بسیج دانشجویی دانشگاه رازی را شایسته قدردانی دانست و افزود: از دانشجویان بسیجی دانشگاه و نهاد بسیج انتظار می‌رود که تعامل بسیار خوبی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

دکتر احمدی در پایان برای همگان آرزوی موفقیت و عاقبت بخیری نمود و همه دانشجویان بسیجی را به وحدت و دوری از تفرقه توصیه کرد.

در ادامه دکتر زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و قدردانی از تلاش‌های مسئولان بسیج دانشجویی تأکید کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی ظرفیت‌های خود را برای تقویت جبهه انقلاب به ویژه بسیج دانشجویی به کار می‌گیرد.

دکتر زینی‌وند ابراز امیدواری کرد که با فعالیت‌های ارزشمند بسیج دانشجویی دانشگاه رازی شاهد پویایی و تعالی هرچه بیشتر دانشگاه باشیم.

در ادامه، قاسم امجدیان مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در سخنانی «امامت» را از موضوعات اساسی در جامعه اسلامی دانست و افزود: «معنویت» از موضوعات و مباحث بسیار مهمی است که در جامعه اسلامی به آن توجه می‌شود و در حقیقت در دین مبین اسلام علاوه بر توجه به معیشت، مادیات و دنیای افراد، بحث معنویت، اخلاق و آخرت نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید خط ولایت فقیه در حوزه معنویت حفظ شود، افزود: شهید حججی‌ها، شهید سلیمانی‌ها و شهید عجمیان‌ها پرورش یافته مکتب بسیج هستند و مشخصه بارز این شهدا حفظ خط ولایت و بسیجی بودن است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین تیشه‌کنی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در سخنانی با تبریک عید بزرگ غدیر و با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام اظهار داشت: مردم سالاری همواره از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بوده است.

وی انتخاب آگاهانه را امری بسیار مهم و سرنوشت ساز در آینده کشور دانست و افزود: رئیس جمهور اختیارات و وظایف بسیار مهمی دارد بنابراین انتخاب اصلح نیز بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی با تبریک عید سعید غدیر، برای همه دانشجویان بسیجی دانشگاه آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: بسیج دانشجویی همواره در دانشگاه رازی درخشیده است و امیدواریم که همچنان بدرخشد و قله‌های رشد و معنویت را فتح کند.

حجت الاسلام والمسلمین ترکاشوند معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با بیان حکمت‌هایی از کتاب شریف نهج البلاغه، در سخنانی اظهار داشت: در آستانه عید سعید غدیر قرار داریم، بسیار مهم است که دنیا شخصیت والا و ممتاز امیرمؤمنان حضرت علی(ع) را بشناسد و کتاب شریف نهج البلاغه مملو از حکمت‌های نشاط بخش، ارزشمند و پندآموز برای تمام مردم جهان است.

همچنین علیرضا کاکایی کرجی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: انتخابات از اهمیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است. در شرایطی که تمام دشمنان به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند تا انتخابات را زیر سؤال ببرند باید برای جلب مشارکت حداکثری بیشتر تلاش کنیم.

کاکایی کرجی افزود: آمریکا که مدعی دموکراسی است، از یک انتخابات فرمالیته و بر مبنای رأی الکتراد برخوردار است و مردم سالاری در آمریکا جایی ندارد.

وی پاسداری از اصول «نه شرقی، نه غربی» و همچنین حفظ استقلال کشور را رسالت مهم در بسیج دانست و افزود: بسیج عرصه‌ای برای خدمت به کشور و است و امیدواریم در مجموعه دانشگاه رازی نیز با همکاری همه حوزه‌ها شاهد تعالی، رشد، پویایی و پیشبرد برنامه‌های بسیج باشیم.

همچنین در این جلسه تعدادی از دانشجویان بسیجی به بیان نقطه نظرات، دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان این مراسم، از تلاش‌های امیرحسین رضایی مهر مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه رازی و شبنم صامتی مقدم مسئول سابق واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه قدردانی شد. همچنین معصومه رحیمی به عنوان مسئول جدید واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه معرفی شد.

همچنین در این جلسه علیرضا کاکایی کرجی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی معرفی شد.

 

آخرین اخبار