آخرین اخبار

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) با سخنرانی استاندار کرمانشاه و با حضور پرشور دانشجویان دختر دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم جشن ولادت حضرت زینب (س) شامگاه شنبه 27 آبان ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه و با حضور پرشور دانشجویان دختر دانشگاه رازی در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و خیرمقدم به میهمانان به ویژه استاندار کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: در حدیثی قدسی خطاب به پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) آمده است که "اگر نور وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) نبود شما را خلق نمی‌کردم"؛ این حدیث بسیار جای تامل و تفکر دارد که با وجود پیامبری که رحمة للعالمین و خاتم الرسل است، خداوند متعال چنین فرمودند.

وی همچنین با اشاره به مقام والای حضرت زینب (س) افزود: حضرت زینب (س) پیام‌آور عاشور است و عظمت شأن حضرت زینب (س) به گونه‌ای است که زمانیکه عبیدالله در مواجهه با اسیران کربلا از حضرت زینب(س) دلیل کار خداوند را پرسید. حضرت زینب(س) در پاسخ به او فرمود: چیزی جز زیبایی ندیدم.

دکتر احمدی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: عزیزان من؛ دشمن می‌خواهد که جوانان ما را از علم و دانش دور کند و فرهنگ منحط خود را به جوانان ما غالب کند، باید بسیار مراقب باشید، در زمانی که بدون هیچ اغراقی به لبه علم رسیدیم و در بسیاری از مسائل در دنیا حرف اول را می‌زنیم این جایگاه را حفظ کنیم.

وی حضرت زینب (س) را الگوی والایی برای همه مسلمانان به ویژه بانوان دانست و افزود: حضرت زینب(س) حقیقتاً الگوی برجسته بشر در تمامی اعصار است.

در این مراسم دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سخنانی با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق حضور در این جشن را پیدا کردم و برای همه شما خواهران عزیز زندگی همراه با سلامت، سعادت، شادی و پر از مهربانی آرزومندم.

دکتر صحرایی در ادامه افزود: خداوند متعال در وجود کائنات دو جلوه و منظر از وجود خود را قرار داده است که به اتفاق نظر علما و بزرگان همه آنچه که خلق شده اگر در آینه انسان‌ها دیده شود دو منظومه صفات الهی خودنمایی خواهد کرد. خداوند در وجود مرد منظر جلالی و در وجود زن منظر جمالی خود را قرار داده است.

دکتر صحرایی با بیان اینکه مظهر لطافت، زیبایی، مهر و عطوفت خداوند متعال در وجود زن جلوه‌گرتر شده است، افزود: با تمام این اوصاف وقتی که دو عنوان مادر و خواهر برای زن جلوه پیدا می‌کند، تمام زیبایی‌های او غیرقابل وصف است. مادر از زیباترین جلوه‌های جمالی خداوند است که به بشر هدیه شده و در کنار مادر، جلوه زیبای دیگر خواهر است.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) نمونه تمام عیار یک خواهر با تمام خوبی‌ها و جلوه‌های زیبایی، عطوفت و مهربانی است و شخصیتی مانند سیدالشهدا (ع) عاشق اوست و از حضرت زینب (س) طلب دعا می‌کند. امیدوارم که وجود همه شما خواهران عزیز همراه با عشق و محبت اهل بیت (ع) باشد.

دکتر صحرایی در ادامه همچنین به جنایت‌های صورت گرفته علیه مردم بی دفاع غزه از سوی رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: فارغ از هر تفکر، دین و جایگاهی باید تلاش کنیم که به مقام انسانیت برسیم. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان شده است که "اگر کسی صدای تظلم و دادخواهی و کمک خواهی فردی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست".

وی ضمن محکومیت کشته شدن کودکان مظلوم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی افزود: امیدواریم که به زودی شاهد پیروزی همه مظلومان عالم به ویژه مردم مظلوم فلسطین باشیم.

در این مراسم، استاندار کرمانشاه به اتفاق همسرشان در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد. همچنین مشاور امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از میهمانان این مراسم بود.

این مراسم با برنامه‌های متنوعی همراه بود.

آخرین اخبار