آخرین اخبار
12452
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دانشگاه رازی برگزار شد + تصاویر

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور ریاست دانشگاه، جامعه دانشگاهی و با سخنرانی امام جمعه کرمانشاه در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور دکتر محمدنبی احمدی ریاست دانشگاه، مدیران، اساتید، دانشجویان، کارکنان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام شامگاه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ در مسجد حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه رازی برگزار شد.

این مراسم معنوی به همت هیات دانشجویی محبان اهل بیت(علیهم‌السلام) با سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تلاوت آیات قرآن کریم با نوای استاد وحید نظریان و مداحی حاج محمد خزایی و کربلایی سجاد عزیزی صورت گرفت.

در این مراسم، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در سخنانی ضمن عرض تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت:  این مجلس مزین به حضور اساتید، دانشجویان، حوزویان، فضلا و شیفتگان اهل بیت علیهم السلام است و امید که عزاداری و سوگواری همه عزیزان مورد قبول درگاه حق تعالی قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین غفوری در ادامه افزود: بحث بسیار مهمی که در این ایام در خصوص شخصیت وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مطرح است و جای طرح آن در محیط علمی مانند دانشگاه است؛ جایگاه «عنصر تبیین» در مکتب فاطمی است.


 

ایشان با بیان اینکه اسلام از اساس با تبیین آغاز شد، افزود: در ابتدا که وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) کار را در تنهایی و غربت و سختی و محاصره شروع کردند، سلاح ایشان فقط بیان و تبیین بود و امکان اینکه در عرصه دیگری ورود کنند نبود اما جهاد تبیین حضرت به تدریج کار را پیش برد و افراد زیادی به ویژه محرومان آن روز جامعه مکه را تحت تأثیر قرار داد و آنها به خدای یگانه مومن شدند و دست از بت پرستی برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری بیان کرد: رفته رفته این تفکرات به بیرون از مکه سرایت کرد و به یثرب رسید و این مسیر کلا مسیر تبیین و مصداق کامل جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص تعریف جهاد بیان کرد: «جهاد» به معنای نهایت تلاش است و در همه عرصه های تقابل بین اسلام و کفر کاربرد دارد. مواجه کفر با اسلام امروزه در عرصه سیاسی، دیپلماسی، امنیتی، اقتصادی، علمی، فناوری و.. شعب فراوانی پیدا کرده است و تلاش و کوشش در این عرصه‌ها برای اعتلای جبهه حق و شکست دادن جبهه باطل همه مصداق «جهاد» است.

ایشان تأکید کرد: یکی از عرصه‌های بسیار مهم که امروزه برجسته شده است؛ عرصه رسانه و تبیین و روایتگری است، عرصه جنگی تمام عیار بدون خونریزی که دشمن از اردوی طرف مقابل نیرو جذب می‌کند و خود نیروی چندانی پای کار نمی آورد. در این عرصه آن چیزی که هدف قرار می‌گیرد شناخت و تفکر و ادراک است و آسیب فیزیکی مد نظر دشمن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: عرصه رسانه و تبیین و روایتگری عرصه حضور و هماوردی اهل علم و فضیلت است‌. آیه شریفه 52 سوره فرقان که خداوند می فرماید: «فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کیبرا»، در وجوب جهاد تبیین است و مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیان فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین به این آیه شریفه استناد نموده‌اند. در این آیه شریفه خداوند متعال خطاب به پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید که به وسیله قرآن با کفار جهاد کن.

ایشان اظهار داشت: در این میدان که دشمن با تمام اندوخته خود، در آمریکا اروپا و رژیم صهیونسیتی و دیگر کشورهای منطقه با حاصل کار صدها اندیشکده به میدان آمده و با غول رسانه‌ای و ابزار هنر شبانه روز مشغول روایتگری است، دانشگاهیان فرهیخته و اصحاب علم و اندیشه باید با جهاد تبیین وارد میدان نبرد با دشمن شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه سراسر زندگی وجود مقدسه ائمه اطهار علیهم السلام در بردارنده درس‌های ارزشمند جهاد تبیین است، افزود: در این جبهه باید از وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت زهرا (س) و همه ائمه اطهار (ع) بهره ببریم، عنصر تبیین در دل قیام عاشورا صورت گرفت، حضرت زهرا (س) هنگامی‌که می‌بیند جامعه در حال انحراف بزرگ است و اگر در ابتدا جلوی این انحراف گرفته نشود، هزینه‌های سنگینی آینده اسلام را تهدید خواهد کرد، در این شرایط اوج قله جهاد تبیین از سوی وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدکیه صورت گرفت که حضرت با آن تعابیر بلند و مفاهیم عظیم در حضور مسلمین ایراد کردند.

شایان ذکر است، حضرت حجت الاسلام والمسلمین غفوری در بدو ورود به دانشگاه با همراهی ریاست دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه با حضور در یادمان شهدای گمنام به روح بلند شهیدان والامقام ادای احترام کردند.

 

آخرین اخبار