آخرین اخبار
25482
مراسم عزاداری دهه دوم محرّم در دانشگاه رازی برگزار شد؛

حضرت آیت الله علما: بصیرت افزایی از برکات عظیم قیام امام حسین (ع) است

مراسم عزاداری دهه دوم محرّم، با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرّم، شامگاه 7 مرداد 1402، با سخنرانی حضرت آیت‌الله مصطفی علما نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با مداحی ذاکران اهل بیت(ع)؛ حاج محمد خزایی و کربلایی سجاد عزیزی، به همّت هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) و با حضور گسترده جامعه دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم، حضرت آیت الله علما با تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، در سخنانی اظهار داشت: دستگاه امام حسین (ع) یک دستگاه استثنایی است و چیزی شبیه به معجزه است، زیرا حضور این میزان از جمعیت که خود جوش و با عشق و علاقه به حضرت جمع می‌شوند و با ایثار برای حضرت عزاداری می‌کنند، در عالم بی‌نظیر است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با تسلیت شهادت امام زین العابدین (ع) افزود: کتاب قانون حضرت سجاد (ع) که بسیار قابل توجه است و شروح بسیاری بر آن نوشته شده و یک منشور انسان‌سازی است، از اندیشه بلند مقدار عصمت نشأت گرفته و اگر بتوانیم دستورات آن را سرلوحه زندگی قرار دهیم برای دنیا و آخرت ما کفایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: دستگاه عظیم آفرینش همه ما را به خیر و سعادت دعوت می‌کند، زیرا فطرت، ما را با خیر خلق کرده، در این سالیانی که بر انسان گذشته مواهب خوب همواره خوب و مورد تکریم بوده است و بدی و شر همواره مذموم بوده است، لذا خداوند ما را به خیر محض دعوت کرده و اساس خلقت ما را بر همین منوال قرار داده است.

حضرت آیت الله علما یادآور شد: باید بدانیم واعظ درون مهم است، زیرا امام سجاد (ع) می‌فرمایند: «در درون ما واعظی است که پیوسته ما را به خیر و رستگاری دعوت می‌کند»، زیرا اگر واعظ در درون خودمان نداشته باشیم علامه دهر هم باشیم به انسانیت نزدیک هم نمی‌شویم، زیرا اصل و اساس خلقت بر خیر و برکات و راستی است، لذا باید مراقب باشیم آن را خراب نکنیم.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید هر روز رفتار و اعمال خود را محاسبه کنیم، همه چیز در دین هست و ما را در رسیدن به اوج انسانیت یاری می‌رساند، لذا باید محاسبه کنیم خود را، زیرا محاسبه کردن مقدمه‌ای برای حسابرسی آخرت است.

ایشان با اشاره به رفتار حضرت اباالفضل العباس (ع) اظهار داشت: حضرت اباالفضل (ع) نمونه اعلای بصیرت بود، زیرا امام صادق (ع) می‌فرمایند: «عمویم عباس با بصیرت بود»؛ لذا قیام امام حسین (ع) به ما بصیرت داد وآگاهی بخشید.

حضرت آیت الله علما قدرت تصمیم‌گیری درست و منطقی را از برکات بصیرت دانست و تأکید کرد: از برکت همین بصیرت است که امروز در دنیا مطرح هستیم و با تأسی به همین بصیرت است که امروز ابر قدرت هستیم و دنیا روی ما حساب می‌کند.

آخرین اخبار