آخرین اخبار

مراسم تکریم و معارفه معاونان و مدیران دانشگاه، با حضور دکتر محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم تکریم و معارفه معاونان و مدیران دانشگاه، 23 آذر ماه 1400، با حضور دکتر محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه و دیگر مدیران دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های دکتر فرزاد ویسی در زمان تصدی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر علیرضا زبرجدی به عنوان معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه رازی معرفی شد.

همچنین با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های دکتر طهماسب علیپوریانی در زمان تصدی سرپرستی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر عباس حاج زین‌العابدینی به عنوان معاون جدید فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی معرفی شد.

در ادامه این مراسم، دکتر تورج زینی‌وند به عنوان مشاور و سرپرست حوزه ریاست دانشگاه رازی معرفی و از تلاش‌های دکتر یاسر شهبازی تقدیر شد.

 همچنین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های دکتر عبدالعلی چاله چاله در زمان تصدی ریاست دانشکده دامپزشکی، دکتر یاسر شهبازی به عنوان سرپرست دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی معرفی شد.

در این مراسم، دکتر محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های معاونان و مدیران سابق دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: وظیفه دارم از تلاش‌ها و زحمات دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس پیشین دانشگاه تشکر و قدردانی نمایم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

دکتر احمدی همچنین با تبریک انتصاب معاونان جدید فرهنگی و اجتماعی و پژوهش و فناوری دانشگاه، سرپرست جدید حوزه ریاست و سرپرست جدید دانشکده دامپزشکی برای این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون نمود و اظهار داشت: فرصت خدمت به دیگران که در اختیار ما قرار داده شده بسیار محدود است و باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برای خدمت به دیگران و کسب رضایت پروردگار به کار گیریم.

وی با اشاره به ارزش و منزلت «خدمت به مردم» از منظر احادیث و روایات گفت: امام علی (ع) فرمودند «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر» (نهج‌البلاغه)؛ «فرصت مانند ابر می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید»؛ بنابراین باید این فرصت‌ها را برای خدمت به دیگران و تعالی دانشگاه غنیمت بدانیم.

دکتر احمدی بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات را سبب بهره‌مندی از تجارب و تخصص مدیران و معاونان در راستای حرکت رو به جلو و رشد مجموعه دانشگاه دانست و گفت: یکی از عرصه‌های مهم و بسیار پیچیده «عرصه فرهنگی» است که مدیریت این حوزه ظرافت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، برای اینکه در این زمینه حرکت‌های ارزشمند و رو به جلو داشته باشیم باید آسیب‌ها و چالش‌های این عرصه را شناسایی کرده و در رفع آنها اقدام کارشناسی انجام دهیم.

وی همچنین اهمیت و ضرورت مقوله ارتباط با صنعت را در حوزه پژوهش و فناوری یادآور شد و افزود: مهارت‌آموزی برای کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی، تقویت بنیان‌های ارتباط با بخش صنعت و هموار نمودن ورود صنعت‌گران به دانشگاه از مسائل مهمی است که باید بدان توجه کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاونان و مدیران سابق دانشگاه در سخنانی به بیان فضیلت‌های رسیدگی به امور مؤمنین پرداخت و اظهار داشت: خدمت به دیگران فرصتی ارزشمند برای کسانی است که در موقعیت‌های گوناگون از آن برخوردار می‌شود اما باید این فرصت محدود را غنیمت بدانند و از هر لحظه برای رسیدگی به امور مؤمنین استفاده نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین افشارنجفی همچنین برای معاونان و مدیران جدید دانشگاه آرزوی سلامتی و موفقیت نمود و بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی، «خدمت به خلق» از والاترین مظاهر عبادت است؛ همچنانکه روایت شده؛ «من سعی فی حاجة أخیهِ المـؤمن فکأنّما عبد الله تسعة آلاف سنة صائماً نهاره، قائماً لیله»؛ (بحارالانوار) هر فردی که در برآوردن نیاز برادر مؤمنش تلاش کند، گویا نُه هزار سال خداوند را عبادت کرده، در حالی که روزها را روزه‌دار و شب‌ها را شب زنده‌دار بوده است.

وی خدمت‌رسانی شایسته و به حق را نمونه و مصداقی والا از عمل صالح دانست و یادآور شد: بر اساس اصل برادری دینی، مؤمنان موظف هستند به همدیگر خدمت کنند و ترک وظیفه امری مذموم شمرده می‌‏شود و به معنای ضایع کردن حقوق دیگران است.

در پایان این مراسم لوح‌های تقدیر و تشکر از مدیران و معاونین سابق و حکم انتصاب مدیران و معاونان جدید توسط سرپرست دانشگاه اهدا شد.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدنبی احمدی
انتصاب

آخرین اخبار