آخرین اخبار

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید به میزبانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، یکشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، رؤسا و معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان، مسئولان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما، بسیج رسانه، سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای حضور داشتند و در خصوص برنامه‌های روز ملی بسیج اساتید در کرمانشاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دکتر نامدار یوسفوند مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه ضمن قدردانی از حضور میهمانان در این نشست در سخنانی اظهار داشت: با یاری خداوند متعال و همت همه عزیزان، مراسم روز ملی بسیج اساتید به صورت همزمان در سراسر کشور و همچنین مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: این برنامه در دانشگاه رازی نیز با حضور جامعه دانشگیاهیان، بسیج، شخصیت‌های مطرح کشوری و استانی در مورخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

دکتر یوسفوند از حضور سخنرانان مطرح کشوری و همچنین مهمانانی از حوزه‌های بسیج به ویژه بسیج اساتید دانشگاه‌ها و سایر نهادها در این مراسم خبر داد.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، ضمن خیرمقدم به حاضرین، در سخنانی، «شهید مصطفی چمران» را یک شخصیت فراملی دانست و اظهار داشت: این شهید بزرگوار دِین بزرگی به گردن ما، انقلاب و نظام دارد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تکلیف و رسالت بزرگی برعهده ما است.

دکتر احمدی در ادامه بیان داشت: بسیج یک کلمه است و معنا جمعی و همگانی را تداعی می‌کند اما این کلمه از قداست خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در حقیقت این واژه بسیار ساده دربردارنده مفاهیم بسیار بزرگ و موضوعاتی است که از زمان پیروزی انقلاب تا کنون در سراسر جهان رقم زده است. بنابراین نوع نگاه بسیج بسیار حساس است و همواره باید برای اقتدار نهاد بسیج تلاش کنیم.

دکتر احمدی در ادامه مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها و اهمیت اثرگذاری نهادهای آموزش عالی در مسیر توسعه استان را یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر در بیانات خود تاکید بسیار زیادی بر تزریق امید به جامعه دارند. بنابراین ما باید در راستای امیدآفرینی در جامعه و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب مجاهدانه تلاش کنیم.

دکتر احمدی تشکیل جلسات هفتگی با محوریت بسیج و طرح موضوعات چالشی برای رفع شبهات و همچنین امیدآفرینی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که با همت و هم‌افزایی همه عزیزان دست‌اندرکار شاهد مراسم باشکوه روز ملی بسیج اساتید باشیم.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه، به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید پرداختند.

 

آخرین اخبار