آخرین اخبار

مراسم استقبال از نودانشجویان دانشکده‌های علوم اجتماعی، دامپزشکی و فنی مهندسی اسلام آبادغرب در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم استقبال از نودانشجویان دانشکده‌های علوم اجتماعی، دامپزشکی و فنی مهندسی اسلام آبادغرب، شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد.

در آغاز این مراسم، دکتر تورج زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: مقدم همه شما عزیزان را به دانشگاه و شروع یک رقابت علمی و فرهنگی ارزشمند برای آینده این مرز و بوم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که در این مسیر، به لطف پروردگار متعال موفق و مؤید باشید.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در ادامه خطاب به نودانشجویان بیان کرد: عزیزان من، شما وارد محیط دانشگاه شده‌اید، محیطی که به فرموده بزرگان ما، تعلیم و تعلّم عبادت است.

وی هم‌چنین به تشریح گزیده‌ای از مقررات و آیین نامه‌های دانشگاه، ضرورت‌ها و الزامات فرهنگی، برنامه‌ها و معرفی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پرداخت.

دکتر زینی‌وند اظهار داشت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه چهار رکن اساسی وجود دارد که شامل تشکل‌های سیاسی، انجمن‌های علمی - دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی است.

وی شورای فرهنگی دانشگاه را بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه مسائل فرهنگی دانشگاه دانست و بیان کرد: در حال حاضر چهار تشکل‌ سیاسی در دانشگاه رازی فعالیت می‌کنند.

 دکتر زینی‌وند با اشاره به فعالیت ۵۵ انجمن علمی دانشجویی و ۱۵ کانون فرهنگی در دانشگاه افزود: در حال حاضر ۴۸ نشریه دانشجویی فعال داریم که علاقه‌مندان واجد شرایط می‌توانند درخواست تاسیس نشریه و هم‌چنین عضویت در کانون‌ها و انجمن‌های علمی - دانشجویی را داشته باشند.

وی الزام به پوشش مناسب در محیط دانشگاه را امری مهم خواند و تأکید کرد: مسئله پوشش مناسب یکی از مطالبات جدی خانواده‌ها، بزرگان، متولیان فرهنگ، جامعه و دانشگاه است و آیین‌نامه پوشش مناسب در سایت دانشگاه رازی نیز وجود دارد، همچنین قوانین پوشش مناسب برای دانشجویان از طریق سامانه پیامکی ارسال می‌شود، انتظار ما از دانشجویان عزیز اهتمام جدی به رعایت پوشش مناسب است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی، در سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضرین و آرزوی توفیق روزافزون برای همه نودانشجویان در سخنانی اظهار داشت: امیدوارم دلتان شاد و قلبتان همیشه مملو از محبت خداوند باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه با اشاره به احادیث و روایات دینی بیان کرد: متأسفانه یکی از علل ناکامی‌ها و عدم توفیق‌ها در زندگی عدم اهتمام به احادیث و روایات ائمه اطهار علیهم السلام است. امام علی علیه السلام در بیانی گوهربار می‌فرمایند: «ما مِن حَرَكةٍ إلاّ و أنتَ مُحتاجٌ فيها إلى مَعرِفَةٍ» هيچ حركتى نيست، جز آن كه تو در آن ، نيازمند شناخت هستى.

وی با ادامه توضیحات افزود: منظور از «حرکت»؛ تمام اخلاقیات و رفتار ما است، دانشجویان عزیز؛ انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، انتخاب هم‌اتاقی در خوابگاه و نوع زندگی در خوابگاه دانشجویی همان حرکت است، شاد زیستن در خوابگاه نوعی حرکت است و همه این حرکت‌ها نیاز به شناخت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: سبک زندگی نیاز به شناخت دارد، تک تک شما نو دانشجویان عزیز لیاقت بهترین‌ها را دارید شما شایستگی رسیدن به مدارج والای معنوی و دنیایی را دارید به شرط اینکه در مسیر خود شناخت داشته باشید.

وی همچنین بار دیگر برای همه نودانشجویان آرزوی موفقیت کرد و یادآور شد: قدر خانواده‌هایتان را بدانید و از فرصتی که برای تحصیل در اختیار شما قرار داده شده است نهایت استفاده را به عمل آورید.

در ادامه دکتر دادفر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: مقدم شما نودانشجویان عزیز را به دانشگاه رازی با قدمت نیم قرن خوش آمد می‌گویم.

وی افزود: دانشگاه رازی اولین و قدیمی‌ترین نهاد علمی در غرب کشور است و سال گذشته پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی را جشن گرفتیم و امروز دانشگاه رازی بر خود می‌بالد که میزبان شما جوانان برومند است که قرار است در آینده افتخارآفرین باشید.

دکتر دادفر در ادامه بیان کرد: فرزندان عزیزم؛ تغییری در شرایط تحصیلی شما اتفاق افتاده و از مدارس به دانشگاه وارد شده‌اید و ورود شما به این عرصه نیاز به فراگیری مهارت‌های جدیدی دارد. اولین مهارتی که نیاز است آن را فرا بگیرید؛ مهارت خوب گوش دادن و تمرکز کردن است و این مهارت موجب موفقیت در طول دوران تحصیلتان می‌شود.

وی افزود: دانشجویان عزیز، خداوند متعال دو نعمت بزرگ جوانی و علم آموزی را در اختیارتان نهاده است، قدر این نعمت‌ها را بدانید. این فرصت‌ها بسیار سریع می‌گذرند بنابراین حتماً با برنامه و هدف در مسیر علم آموزی و کسب فضل و کمال کوشا باشید.

دکتر دادفر یادآور شد: دانشجویان عزیز نسل شما خاص و با نسل‌های دیگر متفاوت است و لذا حتماً برنامه و هدف مشخص در دوران تحصیل داشته باشید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی همچنین گزیده‌ای از مقررات آموزشی دانشگاه را برای نو دانشجویان تشریح کرد.

این مراسم با برنامه‌های متنوعی همراه بود.

آخرین اخبار