آخرین اخبار

طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حراست دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حراست دانشگاه، با حضور جمعی از مسئولان استانی، معاونین و مدیران دانشگاه، در مورخ 9 آذرماه ۱۴۰۱، در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، ضمن خیرمقدم به میهمانان، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) در سخنانی، اظهار داشت: حقیقتاً حوزه کار حراست بسیار سخت و نیازمند دقت، صبوری، مجاهدت، بصیرت و از خودگذشتگی است و از همه دست‌اندرکاران حوزه حراست دانشگاه به پاس تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته، قدردانی می‌نمایم.

دکتر احمدی در ادامه، «پیشگیری» را از موضوعات بسیار مهم در ماهیت کار حراست دانست و با اشاره به حوادث و ناآرامی‌های اخیر افزود: در این حوادث، با جنگ ترکیبی و فتنه‌ای بسیار پیچیده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مواجه بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه رازی «بصیرت» و «شناخت» لازم را برای مقابله با فتنه‌های دشمنان ضروری دانست و تأکید کرد: در راستای اقدامات سازنده و مؤثر برای دفع فتنه باید آگاهی کافی نسبت به «میدان» داشته باشیم.

وی مقوله «جهاد تبیین» را امری ضروری در برهه حساس کنونی دانست و تأکید کرد: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دانشگاه رازی در ماه‌های پیش‌رو میزبان «همایش بین‌المللی جهاد تبیین» است. انتظار می‌رود که اساتید گرامی با توجه به اصل «جهاد تبیین» در راستای آگاه‌سازی و بصیرت‌بخشی به جوانان به ویژه دانشجویان فعالیت جدی داشته باشند.

دکتر احمدی نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی را آسیب جدی از سوی دشمنان دانست و خواستار برخورد جدی دستگاه‌های ذیربط با منتشرکنندگان اخبار کذب در فضای مجازی شد.

وی رسالت و سلاح برنده در جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام را سلاح «علم و اندیشه» دانست و تأکید کرد: اساتید دانشگاه همواره باید برای روشنگری و تبیین مسائل روز با دانشجویان گفتگو کنند و از اصل مهم «اندیشه‌ورزی» در دانشگاه‌ها غفلت نشود.

رئیس دانشگاه رازی همچنین یادآور شد: با وجود دستاوردهای بسیار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اما در عرصه فرهنگ آن‌گونه که باید اقدامات لازم و مؤثر صورت نگرفته و باید موضوع فرهنگ را با جدیت بیشتر دنبال کرد.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت دکتر دادفر مدیر سابق حراست دانشگاه در صیانت از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، از تلاش‌ها و زحمات چندساله ایشان در دانشگاه قدردانی کرد و همچنین برای دکتر محمدی رئیس جدید حراست دانشگاه نیز آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و آرزوی موفقیت برای همگان، در سخنانی ابراز امیدواری کرد که در مسیر آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و با الهام از توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با جدیت قدم برداریم.

وی زحمات، تلاش‌ها و اقدامات دکتر دادفر مدیر سابق حراست دانشگاه رازی را شایسته بسی قدردانی دانست و با آرزوی موفقیت برای دکتر محمدی مدیر جدید حراست، یادآور شد: دانشگاه‌ها مبدأ تحولات هستند و باید با کار فرهنگی برای رشد و پرورش فکری و اندیشه‌ای جوانان در همه زمینه‌ها اقدام کنیم.

در ادامه دکتر دادفر مدیر سابق حراست دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان، در سخنانی، حفاظت از دستاوردهای نظام و سرمایه‌های انسانی را وظیفه همه افراد دانست و اظهار داشت: کار در مجموعه حراست از اهمیت بسیار خطیری برخوردار است.

وی در ادامه به بیان عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت حراست در طول سالیان خدمت پرداخت و از کلیه همکاران خود در این مجموعه قدردانی کرد و افزود: خداوند متعال را شاکرم که فرصتی را در اختیار بنده و همکارانم قرار داد تا در جهت رضای خداوند و خدمت صادقانه به جامعه گام برداریم.

دکتر دادفر در پایان سخنان خود ضمن تبریک انتصاب دکتر محمدی به‌عنوان مدیر جدید حراست دانشگاه رازی، برای ایشان آرزوی موفقیت نمود.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر مجید محمدی مدیر جدید حراست دانشگاه، با اهداء سلام و درود به روح مطهر امام راحل(ره) و ارواح طیبه شهدا و خیرمقدم به میهمانان، در سخنانی با اشاره به حوادث و ناآرامی‌های اخیر اظهار داشت: در وقایع اخیر حقیقتاً با جنگ ترکیبی تمام عیار از سوی دشمن مواجه بودیم که جوانان را هدف قرار داد.

وی خواستار اهتمام جدی اساتید دانشگاه به مسئله جهاد تبیین و گفتگو با دانشجویان شد و افزود: متأسفانه بسیاری از دانشجویان و جوانانی که در دام فتنه دشمن افتادند و به حوادث دامن زدند، از شناخت، بصیرت و آگاهی کافی نسبت به توطئه‌های دشمن برخوردار نبودند، بنابراین باید با گفتگو و تبیین، جوانان را نسبت به این مسائل آگاه کنیم.

دکتر محمدی همچنین از خدمات ارزنده دکتر دادفر مدیر سابق حراست دانشگاه قدردانی کرد و افزود: ماهیت مجموعه حراست برای حفاظت از اساتید، کارکنان و دانشجویان است و مجموعه حراست باید با حفظ ارتباط مردمی، مسئولین را در خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم همراهی نمایند.

در پایان این نشست، با اهدای لوحی، از تلاش‌های ارزنده و اقدامات شایسته دکتر سجاد دادفر مدیر سابق حراست دانشگاه قدردانی به عمل آمد و دکتر مجید محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه رازی به عنوان مدیر جدید حراست دانشگاه رازی معرفی شد.

شایان ذکر است؛ دکتر سجاد دادفر از سال ۱۳۹۵ تا آذرماه ۱۴۰۱ مدیریت حراست دانشگاه را بر عهده داشت و منشأ خدمات ارزنده و شایسته به مجموعه دانشگاه بوده است. همچنین دکتر مجید محمدی عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی است و ریاست دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدنبی احمدی
انتصاب
سجاد دادفر
جهاد تبیین
حراست
مجید محمدی
حراست دانشگاه رازی

آخرین اخبار