آخرین اخبار

سرپرست دانشگاه رازی گفت: همه ما باید خالصانه و بی وقفه تلاش کنیم تا جایگاه علم و عالم در این کشور آسیب نبیند و نگاه نخبگان و مغزهای ما به آن سوی مرزها نباشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست اعضای هیأت علمی اندیشه‌ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با حضور دکتر محمد رشیدی عضو مجمع نمایندگان استان، سه شنبه 14 تیر ماه برگزار شد.
در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی ضمن قدردانی از زحمات رئیس بسیج جامعه پزشکی استان در سخنانی اظهار داشت:  از تلاش‌ها و پیگیری‌های بی‌وقفه دکتر محمد رشیدی نماینده جوان، انقلابی و پرتلاش استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه با اشاره به موضوع حقوق و دستمزد اعضای هیئت علمی، اقدام مجلس در سال ۱۴۰۰ در خصوص تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی را غیرمنصفانه دانست و افزود:  در سال ۱۴۰۰ با تعیین سقف حقوق ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ظلمی علیه نظام آموزش عالی شکل گرفت اما در سال ۱۴۰۱ تا حدودی وضعیت بهتر شد و سقف حقوق به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
دکتر احمدی با بیان اینکه باید در اجرای طرح همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت جانب انصاف را رعایت کنیم، افزود: با عنایت به اینکه کلام دکتر رشیدی نماینده محترم مردم کرمانشاه در مجلس نافذ است، انتظار می‌رود که ایشان پیگیر مطالبات دانشگاهیان باشند.
وی تأکید کرد: همه ما باید مجاهدانه، خالصانه و بی وقفه تلاش کنیم تا جایگاه علم و عالم در این کشور آسیب نبیند و نگاه نخبگان و مغزهای ما به آن سوی مرزها نباشد.
دکتر احمدی با استناد به احادیث و روایات بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) بر جمعی وارد شدند که هم علما در آن مجلس حضور داشتند و هم جماعتی به عبادت می پرداختند، حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند که هر دو جمع برای من عزیز هستند، اما ایشان جمع علما را برای همنشینی انتخاب نمودند. بنابراین این اقدام پیامبر گرامی اسلام (ص) را باید سرلوحه و نصب العین کارهایمان قرار دهیم.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری ساعت ها پای صحبت دانشجویان و اصحاب علم می‌نشینند و تمام دغدغه‌های آنان را به خاطر می‌سپارند و اینگونه از علم و عالم و ساحت علم دفاع می‌کنند، ما نیز باید اینگونه باشیم و اگر ما اعتقاد داریم که یک ساعت تفکر بالاتر از هفتاد سال عبادت است و اگر می گوییم که مداد و قلم علما بالاتر از خون شهیدان است و خداوند متعال به قلم سوگند یاد کرده است، باید در عمل نیز ثابت کنیم.

آخرین اخبار