آخرین اخبار
21616
استاندار کرمانشاه در نشست با هیأت رئیسه دانشگاه رازی:

ما به یک دانشگاه جهانی و اثرگذار در اقلیم خود نیاز داریم

نشست مشترک هیأت رئیسه دانشگاه با استاندار کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک هیأت رئیسه دانشگاه با دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، روز جمعه ۲۳ دی ماه 1401 در استانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها،  در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی دانشگاه پرداخت.

دکتر احمدی افزود: با برنامه‌ریزی و تدابیر صورت گرفته؛ در شرایطی که در بیشتر دانشگاه‌های کشور کلاس‌های درس به صورت مجازی در جریان بود، از ۲۷ شهریور ماه کلاس‌های دانشگاه رازی به شکل حضوری از سرگرفته شد.

وی با اشاره به وضعیت حوزه‌های اداری و مالی دانشگاه گفت: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی، افزایش گرنت‌های پژوهشی و پرداخت منظم حق‌التدریس اساتید از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه مالی است و در شرایطی که اکثر دانشگاه‌های کشور با مشکلات مالی مواجه هستند، خوشبختانه بدهی ندارد.

دکتر احمدی در ادامه به دستاوردها و موفقیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه رازی اشاره و بیان کرد: ارتقاء ۱۱ پله‌ای رتبه دانشگاه رازی در نظام ISC،  کسب عنوان سرآمد علمی کشور توسط پروفسور شمسی‌پور عضو محترم هیأت علمی دانشگاه  از جمله توفیقات دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی در سال جاری است.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه رازی پس از دانشگاه تهران، دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی (دکتر دانیال کهریزی و دکتر یاسر شهبازی) در رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی به عنوان پژوهشگر برتر کشور معرفی شدند که مایه بسی افتخار برای جامعه دانشگاهی و استان کرمانشاه است. همچنین از دانشگاه رازی، تعداد پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان از ۵ نفر به ۷ نفر و تعداد پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان از ۱۵ نفر به ۱۷ نفر افزایش یافته است.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز احداث پارک علم و فناوری دانشگاهی توسط دانشگاه رازی گفت: به یاری خداوند متعال مجوز تأسیس پارک علم و فناوری صادر شده و امیدواریم برای احداث این مجموعه از کمک و عنایت استاندار محترم بهره‌مند باشیم.

وی تأمین تجهیزات های‌تک دانشگاه و راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه را از جمله حوزه‌های نیازمند مساعدت مالی از سوی استانداری برشمرد و افزود: یکی از اولویت‌های دانشگاه در حال حاضر، تأسیس پارک علم و فناوری است و امیدواریم برای تسریع در اجرای این پروژه، بودجه مناسبی از سوی استانداری تخصیص یابد.

دکتر احمدی همچنین به دغدغه ریاست محترم جمهوری در سفر به استان کرمانشاه مبنی بر ضرورت توجه به اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: دانشگاه رازی طرح بورسیه شغلی در صنعت را با هدف کاهش معضل بیکاری و نیز ایجاد تحول در مجموعه دانشگاه در دست اقدام دارد و برای عملیاتی شدن این مهم نیز نیاز به حمایت استاندار محترم داریم.

وی همچنین خواستار اهتمام ویژه برای بهره‌مندی از حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی در کارگروه‌های تخصصی استانداری شد و گفت: اعضای هیأت علمی دانشگاه بدون چشمداشت و صرفاً برای پیشبرد علمی و تخصصی امور می‌توانند نقش مؤثر و هدفمندی در این کارگروه‌ها داشته باشند، پیشنهاد می‌شود که در هر کارگروه حداقل یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه حضور داشته باشد.

دکتر احمدی با اشاره به تلاش دانشگاه رازی برای ارتباط با صنعت پیشنهاد عضویت ریاست دانشگاه مادر استان در هیأت مدیره صنایع مادر با هدف تسهیل در برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد دانشگاه و صنعت را مطرح کرد و افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود دفتر ویژه‌ای برای تسهیل ارتباط با صنعت در دانشگاه مستقر کرد.

در ادامه دکتر تورج زینی‌وند سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سخنانی گزارش کلّی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی دانشگاه ارائه کرد.

وی کسب مقام برتر در جشنواره ملی «رویش»، جشنواره بین‌المللی «حرکت»، کسب عنوان «دانشجوی فداکار» را از جمله افتخارات صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی طی یک سال اخیر عنوان کرد.

دکتر زینی‌وند از برگزاری ۵۰۴ رویداد توسط انجمن‌های علمی دانشگاه رازی، برپایی نمایشگاه در حوزه انقلاب اسلامی، راه اندازی حسینیه مجازی، رادیو مجازی و مدرسه قرآن و عترت خبر داد.

وی برگزاری ۲۱ نشست هم‌اندیشی، ۴۰۰ کارگاه آموزشی و 9 کرسی آزاداندیشی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی مشکلات و پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و برای پیشبرد بهتر این امور نیاز به حمایت و مساعدت استانداری محترم داریم.

در ادامه دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه ضمن خیرمقدم به هیأت رئیسه دانشگاه رازی، در سخنانی، اظهار داشت: کار دانشگاه فارغ از نتایج و خروجی آن، در ذات خود ارزشمند است و هر کاری که در فضای بیرون از دانشگاه اتفاق بیفتد به تفسیر روایت شریف العلم سلطان نیازمند علم است. در فضای علمی هم جایگاه دانشگاه ویژه و اثرگذار است و دانشگاه برای ما موضوعیت دارد.

وی در ادامه افزود: اکنون در ظرف زمانی و مکانی ویژه قرار داریم و با مجموعه متراکمی از مسائل مواجه هستیم که کلیدواژه آن «کرمانشاه» است، باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحول و توسعه این استان استفاده کرد.

دکتر صحرایی با بیان اینکه نمی‌توان فضای علمی را محصور کرد، افزود: باید تولیدات علمی ما در منظومه علمی جهانی قرار گیرد. ما باید آرمانی بیاندیشیم اما واقعی عمل کنیم، اگرچه باید جهانی بیاندیشیم اما همسایگان دانشگاه از این مجموعه انتظار گره‌گشایی، کارگشایی و بهبود زندگی خود را دارند.

وی بر ایفای نقش رسالت اجتماعی دانشگاه نسبت به محیط پیرامون و اثرگذاری جدی در بهبود زندگی مردم تأکید کرد و افزود: ما حتماً به یک دانشگاه جهانی اما اثر گذار در اقلیم خود نیاز داریم و باید بیش از پیش در این محیط خود اثر بگذاریم.

دکتر صحرایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان، بر تشکیل جلسات با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه تأکید کرد و گفت: اساتید دانشگاه باید در توسعه کرمانشاه ایفای نقش نمایند و تراوش علم و فضل و پژوهش دانشگاهیان بر توسعه این استان اثر بگذارد.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد استان کرمانشاه افزود: در پروژه‌های مختلف استان به عنوان مثال برای راه اندازی مرز هوشمند، ما نیاز به مشارکت تخصصی دانشگاه در حوزه پردازش، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت داریم و دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را ایفا نماید.

استاندار کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت خوشه‌های دانشجویی برای پیشبرد پروژه‌های استان شد و افزود: یکی دیگر از حوزه‌هایی که به شدت نیاز؛مند توجه است حوزه «اشتغال» می‌باشد، باید نسبت به ترویج فرهنگ کار، کار تیمی و فرهنگ مدارا توجه جدی صورت گیرد.

دکتر صحرایی همچنین بااشاره به معضل بیکاری در استان تاکید کرد: باید در دوره کارشناسی موتور کارآفرینی دانشجویان روشن شود، این مهم را می‌توان در اردوها به شکل هدفمند برنامه‌ریزی کرد. در ادامه سایر اعضای هیأت رئیسه دانشگاه رازی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدنبی احمدی
استاندار کرمانشاه
محمدطیب صحرایی

آخرین اخبار