آخرین اخبار

آیین نودانشجویان ویژه دانشجویان نوورود دانشکده علوم پایه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین نودانشجویان ویژه دانشجویان نوورود دانشکده علوم پایه، در مورخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر یوسفوند رئیس دانشکده علوم پایه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، با آرزوی موفقیت برای همه دانشجویان، در سخنانی ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی جدید سرآغازی برای رشد و تعالی بیش از پیش همه دانشجویان و جویندگان علم و دانش در کشور باشد.

وی در ادامه بیان کرد: امسال؛ "سال جهانی علوم پایه" با پنجاهمین سال تأسیس دانشکده علوم دانشگاه رازی مقارن شده و امیدواریم که شاهد موفقیت‌های هرچه بیشتر این مجموعه باشیم.

دکتر یوسفوند در ادامه با اشاره به پیشینه و تاریخچه دانشکده علوم افزود: در سال ۱۳۵۱ اولین دانشکده در غرب کشور با عنوان دانشکده علوم تأسیس شد و در سال 54-53 دانشکده‌های علوم پزشکی، تربیت دبیر سنندج و دامپروری ایلام به این مجموعه اضافه شدند و دانشگاه رازی را تشکیل دادند و به مرور این مراکز به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دادند.

وی "حکیم" و "علیم" را از صفات خداوند متعال عنوان کرد و با بیان توصیه‌هایی به دانشجویان افزود: فرزندان عزیزم؛ خداوند متعال خلقت انسان را هدفمند و دارای غایت نموده است و همانا هدف از خلقت انسان؛ خدایی شدن و رنگ خدایی گرفتن است. بنابراین در مسیر علم‌آموزی به اصول اخلاقی، خودشناسی، خداشناسی و جهان شناسی توجه شود.

دکتر یوسفوند بار دیگر برای همه دانشجویان آرزوی توفیق و سلامتی کرد و افزود: باید از لحظه لحظه فرصت‌ها برای کسب علم و دانش و معرفت و تلاش برای تعالی هرچه بیشتر کشور استفاده کنیم.

در ادامه دکتر عباس حاج زین‌العابدینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و آرزوی توفیق برای همه دانشجویان، در سخنانی به معرفی بخش‌های مختلف این معاونت پرداخت.

وی بیان کرد: یکی از مجموعه‌های فعال در معاونت فرهنگی و اجتماعی؛ انجمن‌های علمی و دانشجویی است که خوشبختانه در سال‌های اخیر همواره در سطح کشور افتخارآفرین بوده و خوش درخشیده است و امیدواریم که این مسیر ارزشمند با شتاب بیشتر ادامه یابد.

دکتر حاج زین‌العابدینی کانون‌های فرهنگی و هنری را از دیگر مجموعه‌های فعال در معاونت فرهنگی و اجتماعی برشمرد و افزود: دانشجویان علاقه‌‍مند و دارای استعداد در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی و اجتماعی در زمینه‌های مورد نظر همکاری داشته باشند تا از استعداد این عزیزان استفاده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در پایان برای همه دانشجویان آرزوی موفقیت و سلامتی نمود.

 

آخرین اخبار