آخرین اخبار

جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه با بحث پیرامون محورهای مختلف اهمیت توجه به فریضه نماز در جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه، ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد. در این جلسه، ضرورت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت مسجد، فضاسازی مناسب با محوریت فریضه نماز، تجهیز مسجد دانشگاه، توجه به امر پژوهش پیرامون نماز، تداوم برنامه های قرائت زیارت عاشورا، دوشنبه‌های قرآنی مورد تأکید قرار گرفت.
دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه ضمن بیان اهمیت توجه به اقامه نماز جماعت در دانشگاه، بر پیگیری موضوعات مذکور تأکید کرد و اظهار داشت: پژوهش پیرامون امر نماز باید با رویکردی نوین و مسأله محور مورد توجه قرار بگیرد و از طرح مباحث کلی در این پژوهش‌ها خودداری شود.
دکتر سعیدی معاون دانشجویی زیباسازی نمازخانه سراهای دانشجویی را از برنامه‌های در دست انجام عنوان کرد و گفت: در سالیان نه چندان دور مساجد کارکردهای بسیاری در بین مردم داشته و محل رجوع اقشار مختلف و حل و فصل بسیاری از مسائل بوده است و لازم است تدابیری برای احیای این سنت پسندیده اندیشیده شود.
دکتر سجاد دادفر، مدیر حراست دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه و گروه‌های تخصصی در این مجموعه ظرفیت بالایی برای مسأله شناسی و پژوهش در ابعاد مختلف فریضه نماز دارند و می‌توان در قالب پایان نامه های کاربردی و مسأله محور این مورد را به بحث و بررسی گذاشت.
دکتر زین العابدینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مشارکت حداکثری اعضای هیأت علمی در فریضه نماز جماعت را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: تجهیز نمازخانه دانشکده‌ها بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی است.
در ادامه این جلسه، اعضای حاضر به تبیین اهمیت اقامه نماز جماعت در سازمان‌ها و ادارات پرداختند، همچنین توانمندسازی فعالین فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت. 

آخرین اخبار