آخرین اخبار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و  رئیس خانه صنعت و معدن با سرپرست دانشگاه رازی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مهندس محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، به اتفاق هیأت همراه، در مورخ 7 تیر ماه 1401 با دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی دیدار کردند.

در این دیدار که در حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد؛ بر توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت تأکید شد.

دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان در سخنانی، تعمیق ارتباط دانشگاه با بخش صنعت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه استان کرمانشاه، طعم شیرین ارتباط صنعت و دانشگاه را نچشیده است، در حالیکه ارتباط وثیق این دو بخش برای توسعه این مرز و بوم، امری حیاتی است.

دکتر احمدی با برشمردن ظرفیت‌های عظیم دانشگاه رازی برای کمک به بخش صنعت افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های نخبگی، علمی و پژوهشی بسیار ارزشمندی در این دانشگاه وجود دارد که می‌تواند در رفع بسیاری از مسائل صنعتی استان کرمانشاه راهگشا باشد.

وی با اشاره به معضل بیکاری در استان کرمانشاه، مهارت‌افزایی را مساوی با اشتغال‌پذیری دانست و تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظّم رهبری(مد ظله‌العالی) در خصوص شعار سال مزین به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نیاز است که جلسات مستمر و منظم با حضور دانشگاهیان و صاحبان سرمایه برگزار شود تا منجر به نتایج مفید برای جامعه گردد.

در ادامه این جلسه، حاضرین بر انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک به منظور توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، گسترش همکاری متقابل و همه‌جانبه، بهره‌برداری از ظرفیت‌های صنعت و دانشگاه تأکید شد.

در ادامه مهندس محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه ضمن قدردانی از سرپرست دانشگاه، در سخنانی، توسعه فعالیت‌های دانشی و فناورانه مبتنی بر نیاز از طریق بهره‌برداری و استفاده حوزه صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه تخصصی دانشگاه و مراکز رشد تابعه را مورد تأکید قرار داد.

 وی همچنین اظهار داشت: حوزه صنعت از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان است و در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی، صنایع ذوب آهن، صنایع مرتبط با معادن و... مزیت‌های فراوانی داریم که باید از این پتانسیل‌ها برای توسعه استان استفاده شود.

 احصاء و شناسایی نیازمندی‌های صنایع مختلف و ارائه راه‌حل‌های کاربردی برای تعمیق ارتباط بین دانشگاه با جامعه و صنعت، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، بومی‌سازی فناوری، تشکیل کمیته‌های مشترک تخصصی جهت رفع نیاز و چالش‌های صنایع، تقویت و تشکیل کلینیک‌های صنعتی، ارتقاء سطح مهارت دانشجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزش حین تحصیل و کارآموزی در بنگاه‌های تولید و تجاری و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت برای اعضای هیئت علمی دانشگاه، بازدید اساتید و دانشجویان از نمایشگاه دائمی صنعت، معدن و تجارت استان و... از دیگر محورهای مورد تأکید در این جلسه بود.

 

آخرین اخبار