آخرین اخبار

دانشگاه رازی در تازه‌ترین ارزیابی نظام رتبه‌بندی «لایدن»، رتبه ۲۶ را در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۳را در بین دانشگاه‌های جامع کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در تازه‌ترین ارزیابی دانشگاه‌های جهان که توسط نظام رتبه‌بندی معتبر «لایدن» انجام شده است، دانشگاه رازی موفق شده با دو پله صعود نسبت به سال ۲۰۲۲، رتبه ۲۶ در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۳در بین دانشگاه‌های جامع را کسب کند.

در ارزیابی سال قبل، دانشگاه رازی رتبه ۲۸ دربین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۳ را دربین دانشگاه‌های جامع کسب کرده بود.

نظام رتبه‌بندی لایدن یکی از نظام‌های رتبه بندی معتبر جهانی است که هرساله دانشگاه‌های جهان را بر اساس ۴ شاخص: مرجعیت علمی؛ دیپلماسی علمی؛ دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی؛ در قالب ۲۰ معیار که همگی معیار‌های پژوهشی هستند، مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

دانشگاه رازی رتبه ۱۳ را در شاخص مرجعیت علمی، رتبه ۱۴ را در شاخص دیپلماسی علمی، رتبه ۱۴ در شاخص دسترسی آزاد و رتبه ۱۴ را در شاخص تنوع جنسیتی در بین دانشگاه‌های جامع بدست آورده است.

لازم به ذکر است؛ نظام رتبه‌بندی لایدن داده‌های مورد نیاز خود را از تولیدات علمی دانشگاه‌ها که در پایگاه استنادی WOS نمایه شده‌اند بدست می‌آورد و در ارزیابی اخیر تولیدات علمی مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از وضعیت سایر دانشگاه‌ها اینجا کلیک کنید:

آخرین اخبار