آخرین اخبار

طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و استادان، سند راهبردی دانشگاه رازی (۱۴۰۲-۱۴۰۶) توسط ریاست دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین رونمایی از سند راهبردی دانشگاه رازی (۱۴۰۲-۱۴۰۶)، امروز سه‌شنبه دهم مهرماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر محمدنبی احمدی ریاست دانشگاه صورت گرفت، اعضای کمیته فنی و راهبری تدوین سند راهبردی، اعضای کارگروه تدوین سند، کارشناسان دبیرخانه و جمعی دیگر از مسئولان و استادان دانشگاه حضور داشتند.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با تسلیت شهادت سید مقاومت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و یاران باوفایش و همچنین با تسلیت حادثه معدن طبس در سخنانی اظهار داشت: در اخبار شنیدیم که رژیم جنایتکار صهیونیستی حمله زمینی به خاک لبنان را آغاز کرد، امیدواریم با نصرت خداوند متعال این حمله به باتلاقی برای رژیم اسرائیل تبدیل شود.

دکتر احمدی شکست رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به لبنان را شکست تمام جبهه استکبار و کفر دانست و ابراز امیدواری کرد که جریان کفر و نفاق توسط جبهه مقاومت برچیده شود.

رئیس دانشگاه رازی در ادامه اشاره‌ای به برخی موفقیت‌ها و دستاورد‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف داشت.

دکتر احمدی اخذ مجوز آزمایشگاه بین‌المللی ۱۷۰۲۵، تخصیص بی‌سابقه اعتبارات، ارتقاء قابل توجه رتبه دانشگاه در نظام‌های معتبر رتبه‌بندی جهانی، اخذ مجوز پارک فاوا و پارک علم و فناوری را از جمله افتخارات دانشگاه برشمرد و افزود: اگر امروز با سربلندی اعلام می‌کنیم که دانشگاه بدهی ندارد و اولین دانشگاه کشور برای اتصال به پنجره واحد خدمات دانشگاهی دولت الکترونیک است و این دستاورد به عنوان طرح منتخب اجلاس جامعه اطلاعاتی نیز معرفی شد، اما حقیقتاً می‌توان گفت که ارزش سند راهبردی دانشگاه بیش از این افتخارات است.

دکتر احمدی با قدردانی از تلاش‌های دکتر چقامیرزا افزود: از همه دست‌اندرکاران تدوین سند راهبردی دانشگاه قدردانی می‌نمایم، همچنان شنوای انتقادات، نقطه نظرات و پیشنهادات همه عزیزان هستیم.

وی به دو موضوع اساسی در خصوص سند راهبردی دانشگاه اشاره کرد و افزود: پایش این سند برای شناسایی نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت و پیشبرد آن بسیار اهمیت دارد و نکته دوم؛ نظارت بر اجرای سند که یک امر بسیار حائز اهمیت است.

دکتر احمدی با انتقاد از مسئولان استانی در خصوص عدم استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاهی تصریح کرد: متاسفانه در استان اعتقادی به کار علمی وجود ندارد، در صورتی که دانشگاه راهگشای بسیاری از مسائل و چالش‌ها می‌باشد و برای حل مشکلات استان راه حل عملیاتی دارد.

وی همچنین تدوین سند راهبردی دانشگاه با استفاده از توان، ظرفیت و نیروی انسانی درون مجموعه را موضوعی حائز اهمیت دانست و افزود: در برخی دستگاه‌ها و حتی دانشگاه‌ها، سند راهبردی توسط دستگاه خارج از آن مجموعه تهیه و تدوین می‌شود، اما دانشگاه رازی با افتخار با بهره‌مندی از توان، تخصص، تجربه و ظرفیت نیروی انسانی و اعضای هیأت علمی خود، با موفقیت، تدوین این سند را به پایان برد.

همچنین، دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در سخنانی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران تدوین سند راهبردی دانشگاه، گزارشی از روند تدوین این سند ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی تدوین سند راهبردی دانشگاه در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد، افزود: طی فراخوان صورت گرفته از اعضای هیأت علمی برای تدوین این سند ۶ کمیته تخصصی تشکیل شد.

دکتر چقامیرزا همچنین با اشاره به تشکیل شورای راهبردی با هدف اجرا و پایش سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه یادآور شد: سند راهبردی بر اساس برنامه عملیاتی پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: سند راهبردی دانشگاه مشتمل بر ۴ فصل در ۴۷۰ صفحه است که شامل ۲۰۰ صفحه برنامه عملیاتی می‌باشد.

دکتر چقامیرزا در پایان از حمایت‌های ریاست دانشگاه و همچنین از تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران تدوین سند راهبردی دانشگاه قدردانی کرد.

همچنین در این نشست، تعدادی از اعضای کمیته فنی و راهبری تدوین سند راهبردی و همچنین اعضای کارگروه تدوین سند و کارشناسان به بیان نقطه نظرات خود و اقدامات صورت گرفته برای تدوین این سند پرداختند.

در پایان این مراسم، سند راهبردی دانشگاه رازی توسط ریاست دانشگاه رونمایی شد.

همچنین از دست‌اندرکاران تدوین سند راهبردی دانشگاه، اعضای کمیته فنی و راهبری، اعضای کارگروه تدوین سند قدردانی شد.

آخرین اخبار