آخرین اخبار

نشست مشترک شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه رازی، ۱۶ اردیبهشت ماه 1402 در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان، در سخنانی، اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهم، بحث "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" است که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مقام عالی وزارت بر آن تأکید ویژه دارند و بخشنامه‌های متعددی در این ارتباط دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: در باب اهتمام به بحث "جوانی جمعیت و حمایت از بنیاد خانواده" حمایت‌های خوبی از سوی مسئولان صورت می‌گیرد و در دانشگاه رازی نیز باید به صورت ویژه دنبال شود.

دکتر احمدی افزود: دانشگاه رازی نخستین دانشگاهی در کشور است که تفاهم‌نامه‌ای در قالب ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در کشور با امضای مقام عالی وزارت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت ۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی دارد.

وی تلاش برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی در سریع ترین زمان ممکن را نیازمند روحیه و کار جهادی دانست و افزود: دفتر فنی دانشگاه به صورت جدی پای کار است و امیدواریم که هر چه سریعتر پروژه ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه به سرانجام برسد.

دکتر احمدی سرعت در کار و تامین بودجه را دو موضوع مهم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه دانست و یادآور شد: ساخت این پروژه در بُعد فرهنگی و حمایت از نهاد خانواده و جوانی جمعیت نیز بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه مهندس صوفی رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سخنانی اظهار داشت: مأموریت ویژه شرکت توسعه، ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد است و در حال حاضر ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور را در دستور کار داریم و برنامه ما توسعه آن به 100 هزار واحد است. در کنار این مهم، افتخار همکاری در حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی را نیز داریم.

مهندس صوفی افزود: شرکت توسعه با بهره‌مندی از مهندسین و مشاورین مجرب در حوزه‌های ساخت و طراحی ورود موثری دارد.

وی ساخت، طراحی و تامین مالی را از موضوعات مهم برای همکاری دانست و آمادگی کامل این شرکت برای همکاری با دانشگاه رازی جهت ساخت خوابگاه‌های متاهلی را اعلام کرد.

همچنین در ادامه مهندس آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز از آمادگی برای همکاری با دانشگاه رازی جهت ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه این جلسه، هزارخانی مسئول طرح جامع دانشگاه رازی به بیان توضیحاتی در خصوص سایت پلان پردیس‌های طاق‌بستان و کشاورزی، متراژ، موقعیت مکانی پروژه خوابگاه متأهلی و... پرداخت.

همچنین در این جلسه در خصوص موضوعات بودجه پروژه، مجوز، تامین اعتبار و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین مقرر شد که پیگیری‌ها و هماهنگی‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ صورت گیرد. در ادامه، از سایت پردیس طاق‌بستان دانشگاه رازی بازدید به عمل آمد.

 

آخرین اخبار