آخرین اخبار

رویداد "فرصت‌های شغلی ورزش کودکان" با هدف آشنایی کارآفرینان و علاقه‌مندان به کسب‌‌وکارهای ورزشی و مرتبط با صنعت ورزش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، رویداد "فرصت‌های شغلی ورزش کودکان" در دانشگاه برگزار شد. در این رویداد که از نوع رویدادهای Meet Up است و با هدف انتقال تجربه و آشنایی کارآفرینان و علاقه‌مندان به کسب‌‌وکارهای ورزشی و مرتبط با صنعت ورزش برگزار می‌شود، برخی از فعالان این حوزه از فعالیت‌های خود می‌گویند و به پرسش‌های حضار پاسخ دادند. 

دکتر مسعود نصیری مدیرکافه کارآفرینی دانشکده اظهار داشت: تجربه نشان داده است که رشد کارآفرینی نیازمند وجود بستر مناسب کارآفرینی است؛ براین اساس، اصطلاح اکوسیستم کارآفرینی به عنوان نسل سوم ادبیات کارآفرینی گسترش یافته است. صنعت ورزش کشور در ارزیابی ظرفیت‌های اشتغالزایی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه ابعاد اکوسیستم کارآفرینی ورزشی در ایران مورد تایید هستند، افزود: با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی، ابعاد اکوسیستم کارآفرینی ورزشی را می‌توان به ترتیب در شش بعد اصلی سیاستی، حمایتی، بازار محلی و جهانی، فرهنگی، سرمایه مالی و سرمایه انسانی اولویت بندی کرد. اما در عین حال کسب مهارت های ویژه رشد خلاقیت بدون موتور محرکه افکار واگرا ممکن نیست.

دکتر حقیقی میهمان کافه نیز اظهار داشت: بازی‌های رقابتی در کودکان در پیشبرد بهتر مراحل رشدی کودکان یاری‌رسان است. بازی‌های گروهی و رقابتی در مدرسه مزایایی دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از راه‌های تعامل دانش‌آموزان با کارکنان مدرسه و همسالان بازی است. به‌خصوص بازی‌های رقابتی و مسابقه‌ای برای کودکان جذابیت زیادی دارند و اگر به درستی انجام شوند، می‌توانند بر رشد جسمانی و بهبود روابط اجتماعی دانش‌آموزان مؤثر باشند.

وی نکاتی در باب بازی‌های رقابتی در کودکان را به شرح ذیل بیان کرد:

  مهارت‌های متناسب با سن را آموزش دهید، مانند لگد زدن و پرتاب کردن و پریدن. پس از تمرین حرکات اصلی الگوی بازی را ارائه دهید.

  بر لذت تأکید کنید و اجازه دهید دانش‌آموزان با سرعت خودشان پیشرفت کنند و از آنها انتظار بی‌نقص بودن نداشته باشید.

  روی بهبود شخصی و تیمی تمرکز کنید. به خاطر خطا و باخت از انتقاد و تنبیه خودداری کنید. هدف از رقابت ایجاد جذابیت در بازی است.

  رقابت ناسالم را منع کنید. از جشن قهرمانی که «افراد» را تأیید می‌کنند، خودداری کنید و در عوض تمام شرکت‌کنندگان در ورزش را تشویق کنید.

  به کودکان اجازه دهید تا در مقررات و راهبردها مشارکت کنند. کودکان را درگیر تصمیم‌گیری‌هایی کنید که بازی منصفانه و کار تیمی را تضمین می‌کنند. برای تقویت کردن پاسخ‌های مطلوب اطاعت را تقویت کنید، نه اینکه سرپیچی را تنبیه کنید.

دکتر حقیقی افزود: کودکانی که زودهنگام به تیم‌هایی ملحق می‌شوند که به مهارت‌های فراتر از توانایی‌های آنها نیاز دارند، طولی نمی‌کشد که علاقه خود را از دست می‌دهند. مربیان و والدینی که به جای ترغیب کردن انتقاد می‌کنند و با عصبانیت به باخت واکنش نشان می‌دهند، اضطراب شدیدی را در برخی کودکان ایجاد می‌کنند و زمینه را برای مشکلات هیجانی و کنار کشیدن زودهنگام از ورزش مهیا می‌سازند.

وی بیان کرد: بازی‌های رقابتی می‌تواند در تقویت جسمانی کودکان و مهارت‌های اجتماعی آنها مؤثر باشد. باید توجه شود که رقابت در بازی به طور سالم مدیریت شود و از ایجاد روابط خصمانه در بین همسالان جلوگیری شود.

دکتر حقیقی افزود: درچند ‌سال اخیر درباره کسب‌وکارهای کوچک و خلاقانه خصوصا درحوزه صنعت ورزش بحث‌های فراوانی شده و دست‌کم 6 رویدادهایی تحت عنوان کامیتاپ,استارتاپ ویکند، ایده‌پردازی و مواردی از این دست برگزار شده است. دراین جلسه نیز قصد داریم به نوعی به انتقال تجربه درباره این‌گونه کسب‌وکارها بپردازیم. وی اضافه کرد: یکی ازمحورهای اصلی این جلسه، فعالیت‌های رسانه‌ای درحوزه صنعت ورزش است که فعالانی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به بیان تجربیات خود می‌پردازند. از موفقیت‌ها و شکست‌های خود می‌گویند و به راهنمایی علاقه‌مندان به این‌گونه فعالیت‌ها می‌پردازند. صنعت ورزش به عنوان صنعتی سودآور، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی بشمار می‌رود. اما این صنعت بسیار مهم را نمی‌توان از حوزه‌های دیگر جدا کرد.

دکتر حقیقی یادآور شد: کامیتاپ سال 98 که در کفاه کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی برگزار شد کمک بزرگی به رشد و توسعه کسب و کارشان کرده و در حقیقت مدیون استارت آپ برگزار شده دانشکده هستن. همچنین اشاره کرد که مرکز تخصص بازی های ماد با بیش از 32 نفر پرسنل گردش مالی بیش از 5میلیارد ریال ماهانه داشته و موفقیت بزرگی را رقم زده است.

آخرین اخبار