آخرین اخبار

رویداد "تجربه زیسته علمی، با نگاه تحصیل و اشتغال در ورزش" در مرکز تخصصی نوآوری و کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، رویداد "تجربه زیسته علمی، با نگاه تحصیل و اشتغال در ورزش" یکم خرداد ماه 1403 در مرکز تخصصی نوآوری و کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی با حضور دانشجویان رشته علوم ورزشی در مقاطع مختلف با حضور دکتر حسین عیدی رئیس دانشکده، دکتر همایون عباسی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر شیرین زردشتیان عضو هیأت علمی گروه مدیریت ورزشی و مهسا حدیدی دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشکده علوم ورزشی تحت راهنمایی دکتر حسین عیدی و دانشجوی فعلی دکترا دانشگاه اوتاوا کانادا در رشته جامعه‌شناسی ورزشی برگزار شد.

در ابتدا دکتر عباسی با اشاره به وضعیت نقاط قوت آموزشی در دانشگاه‌های ایران به معرفی رشته علوم ورزشی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی و رشته و گرایش‌های مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی و آسیب و اصلاحی پرداختند.

در ادامه دکتر شیرین زردشتیان در خصوص رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه های ایران و کانادا ضمن تحلیل موضوع، بیان داشت که تفاوت زیادی در دو دانشگاه به لحاظ رشته‌های آموزشی و امکانات و تجهیزات وجود ندارد.

مهسا حدیدی در خصوص این مقایسه تطبیقی گفت: علوم ورزشی رشته‌ای است که بر حوزه سلامت تمرکز داشته و دارای شاخه‌های مختلف برای اشتغال است.

وی ضمن معرفی رشته و گرایش‌های مختلف در دانشگاه اوتاوا به مقایسه دروس و تنوع گرایش‌ها و نقاط ضعف و قوت رشته در ایران و کانادا پرداخت و ضمن ترسیم مسیر حضور ایشان در ان کشور به دانشجویان توصیه نمود که متمرکز بر زبان انگلیسی و تقویت آن و سپس مطالعه دانشگاه‌های برتر جهان در زمینه این رشته که دارای بورس‌های تحصیلی و حمایت‌های مالی باشند، قرار گیرند.

حدیدی همچنین به مشکلات زندگی در آنجا و اینکه همزمان با تحصیل باید دانشجو به کار نیز بپردازد، از سختی‌های غربت نیز مسائلی را مطرح و ابراز امیدواری کرد که پس از پایان تحصیل با اندوخته‌های علمی و تجربیات آنجا به کشور باز خواهند گشت.

در ادامه دکتر عیدی رئیس دانشکده علوم ورزشی اظهار داشت: ادامه تحصیل و حضور در دانشگاه‌‎های مطرح  مرهون تلاش و پشتکار زیاد است چرا که از این فرصت‌های حضور باید به نفع منافع کشور استفاده نمود و ضمن بیان اینکه مطابق صحبت‌های دانشجوی محترم، در برخی حوزه ها امکانات و تجهیزات و دانش رشته علوم ورزشی در ایران نه فقط کمتر از آنجا نیست بلکه برتری‌هایی نیز دارد اما در برخی حوزه‌ها مانند مبانی نظری و تئوری در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارای ضعف هایی هستیم که باید به رفع آن اهتمام ویژه انجام گیرد و مقایسه این رشته و شاخه‌های آن بین دانشگاه های دو کشور می‌تواند شکاف ها و نقاط برجسته را مشخص نمایید.

دکتر عیدی بیان کرد: پیش از هر چیزی دانشجویان با کسب مهارت‌های مرتبط شغلی و شایستگی‌های مورد نظر تلاش کنند تا با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، بتوانند با کسب تخصص لازم خدمات مناسب را در قالب کسب و کارهای متنوع حوزه ورزش به جامعه ارائه نمایند.

دکتر نصیری مدیر مرکز کافه کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی با طرح سؤالات و ارائه پرسش و پاسخ از جانب دانشجویان، جلسه را به پایان رساندند.


 

آخرین اخبار