آخرین اخبار

رویداد ایده‌پردازی و تیم‌سازی توسط مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، رویداد ایده‌پردازی و تیم‌سازی توسط مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور ساختمان کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این رویداد که با حضور برخی از دانشجویان علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی از رشته‌های مختلف برگزار شد، دانشجویان به ارائه ایده‌های خود پرداختند.

دانشجویان هر یک ایده، مهارت‌ها، توانمندی‌ها و علایق خود را مطرح کردند و به اشتراک گذاشتند و به هم‌افزایی پرداختند. در این رویداد تعداد چهار ایده مطرح شد و دو شرکت استارتاپی نیز ضمن ارائه ایده محوری، درخواست جذب همکار در خصوص تکمیل تیم خود را مطرح نمودند.

دانشجویان نباید فرصت حضور در دانشگاه را برای تشکیل تیم کاری از دست بدهند

در ادامه رویداد، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه به لزوم حرکت دانشجویان دانشگاه به سمت اثرگذار بودن پرداختند و تأکید کرد که دانشجویان باید در دوران تحصیل دغدغه حضور در عرصه‌ها و رویدادهای کارآفرینی را داشته باشند و در حوزه علمی خود تجربه‌اندوزی کنند.  بدین وسیله با نگاه مسئله‌محوری و همچنین ایفای نقش دانشگاه در اجتماع، رسالت دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم را تحقق بخشند.

دکتر مهدی طلایی یادآور شد: علم به تنهایی برای ورود به بازار کار کافی نیست و دانشجویان فرصت خوبی دارند که در مدت حضور در دانشگاه به حوزه دانشی خود نیز بیافزاند و مهارت‌های کاربردی را فرا گیرند. از طرفی وظیفه دانشگاه است که فضای پویایی و تعامل سازنده را با برگزاری رویدادهای مؤثر و کارآمد برای دانشجویان فراهم نماید.

وی در ادامه به ضرورت ایده‌پردازی و تشکیل تیم در دوران دانشجویی پرداخت و افزود: دسترسی به افراد با تخصص های متفاوت از شهرهای مختلف در دانشگاه‌ها فراهم است و دانشجو می‌تواند به راحتی و با کمترین هزینه از این فضاها استفاده کند. دانشجویان نباید فرصت حضور در محیط دانشگاه را از دست بدهند. دانشجویان دانشگاه در یادگیری و استفاده از مهارت‌های عمومی کسب وکار مشکل دارند و این آموزش‌ها به دانشجویان یا داده نمی‌شود و یا کارایی لازم را ندارد. البته نوع ارائه این مهارت‌ها توسط واحدهای ارائه دهنده بسیار در یادگیری و نهادینه شدن آن در افراد حائر اهمیت است.

دکتر طلایی ضمن تشکر از حضور دکتر مزدک راد ملکشاهی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه، اذعان کرد که انجمن‌های علمی دانشجویی بایستی حضور پررنگی  در حرکت دادن دانشجویان به سمت آینده شغلی کسب و کار مرتبط به رشته خود داشته باشند و انتظار حضور بیشتر این عزیزان را در رویدادهای کارآفرینی داریم.

وی در پایان به خدمات هدایتی و حمایتی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اشاره و بیان کرد: مرکز رشد دانشگاه در همه حوزه‌های نوآوری و فناوری پذیرای اعضای هیأت علمی و دانشجویان عزیز علاقه‌مند و خوش فکر دانشگاهی است. از جمله خدمات مرکز رشد شامل:  خدمات مالی و اعتباری، خدمات فنی و تخصصی، خدمات روباط عمومی و توسعه بازار، خدمات ارتباطی و اطلاعاتی، خدمات آموزش و مشاوره و خدمات پشتیبانی عمومی می‌باشد که به هسته‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود. 

منتظر حضور شما در مرکز رشد دانشگاه هستیم

دفتر مرکزی مرکز رشد، دانشکده علوم اجتماعی، ساختمان شهید مطهری

تلفن: 38390643

 

آخرین اخبار