آخرین اخبار

آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی "ره نامه" همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور، در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» امروز سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور، با حضور جمعی از مسئولان، فرهیختگان دانشگاهی و فعالان فرهنگی در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی، در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان، اظهار داشت: مراسم رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی "ره نامه" همزمان در دانشگاه تهران و دانشگاه‌های مادر تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تدوین این مجموعه ۴۰ جلدی، گفت: "ره نامه" در واقع مجموعه بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) طی سال‌های گذشته است که به صورت موضوعی دسته بندی شده و به شکل کتاب درآمده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی مخاطب اصلی این مجموعه را جوانان، دانشجویان و جامعه دانشگاهی خواند و افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطب عملا جوانان مومن و انقلابی هستند که قرار است پرچم تمدن نوین اسلامی را به اهتزاز درآورند.

وی تصریح کرد: جوانان مومن و انقلابی که مکتب مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کنند، برای اینکه بدانند ایشان چه توصیه‌هایی در حوزه‌های مختلف دارند، می‌توانند این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تأکید کرد: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از هفته آینده با مراجعه به دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان برای سفارش این کتاب اقدام کنند.

به گفته این مسئول، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برای ترویج و معرفی این کتاب به جامعه دانشگاهی قرار است سلسله مسابقاتی را در این زمینه در دانشگاه‌های استان برگزار کند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین معظمی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تشریح مراحل تحقق اهداف و آرمان‌های ولای انقلاب اسلامی، پنج مرحله را پیش روی آن تعریف کرده‌اند. وقوع انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی دو مرحله اول هستند که تاکنون محقق شده است، مرحله سوم برقراری دولت اسلامی است که هرچند تاکنون تلاش‌های زیادی برای تحقق آن شده، اما هنوز با یک دولت اسلامی ایده آل فاصله داریم و باید محقق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین معظمی تشکیل جامعه اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی را دو هدف دیگر پیش روی انقلاب عنوان کرد و گفت: جوانان مومن و انقلابی که مراحل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را پشت سر گذاشته اند، سکاندار رسیدن به این هدف هستند و آن‌ها باید تمدن بزرگ اسلامی را رقم بزنند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در سخنانی از مقام معظم رهبری به عنوان رهبری دانشمند و عالم یاد کرد و گفت: شاید یکی از مسائلی که باعث شده نتوانیم ایشان را آنچنان که باید و شاید بشناسیم، هم عصر بودن با ایشان است. خط مشی ایشان در نامگذاری سال‌ها و انتخاب عناوینی همچون نوآوری و شکوفایی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و... مسائلی است که قطعا در دهه‌های آینده در مورد آن صحبت‌های زیادی خواهد شد.

در پایان این مراسم، از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی رونمایی شد.

این مجموعه (مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در عناوین مختلف با دسته بندی موضوعی)، تازه‌ترین آثار انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.

مجموعه چهل جلدی «ره نامه» دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مومن، دانا و انقلابی در مسیر تمدن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.

آخرین اخبار