آخرین اخبار
15286
در سفر دکتر زارع‌پور به استان کرمانشاه صورت گرفت؛

دیدار و نشست مشترک رئیس دانشگاه رازی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان کرمانشاه با رئیس دانشگاه رازی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۱ به اتفاق هیئت همراه به استان کرمانشاه سفر کرد.

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان کرمانشاه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی دیداری صمیمانه با دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتند.

در این دیدار که در محل پاویون فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد، پیرامون موضوعات مختلفی گفت‌وگو صورت گرفت.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در این دیدار، ضمن خیرمقدم به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و آرزوی سلامت و توفیق روزافزون برای ایشان، در سخنانی ابراز امیدواری کرد که سفر دکتر زارع پور به استان کرمانشاه منشأ خیر و تحوّل برای مردم استان باشد.

دکتر احمدی با اشاره به مرجعیت علمی دانشگاه رازی در غرب کشور و همچنین جایگاه ممتاز این دانشگاه در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: با توجه به مشکل بیکاری در استان کرمانشاه و تعداد بالای متقاضیان اشتغال در این استان، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه هوشمندسازی بستری بسیار مهم برای اشتغالزایی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه رازی و همچنین دیگر دانشگاه‌های استان برای مشارکت در طرح هوشمندسازی مرز افزود: دانشگاه رازی با برخورداری از گروه مهندسی کامپیوتر و اعضای هیئت علمی توانمند و متخصص در این زمینه و همچنین فعالیت مرکز آپا (آگاهی‌‏رسانی، پشتیبانی و امداد) قابلیت‌های بسیاری برای پیشبرد پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کمک به توسعه استان دارد.

همچنین در این نشست دکتر زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به توانمندی‌های دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: عرصه فناوری اطلاعات فرصتی برای توسعه کشور است؛ از سویی با توجه به مشکل بیکاری جوانان در استان کرمانشاه، ICT  می‌تواند حوزه‌ای بسیار مهم برای اشتغالزایی باشد.

دکتر زارع پور با اشاره به پیشرفت‌های بی‌نظیر کشور در حوزه‌های مختلف افزود: امروز بیش از هر زمانی کشور به کار شبانه‌‌روزی نیاز دارد تا امید در نسل جوان افزایش یافته و شبهه دشمن درباره ناکارآمدی نظام از بین برود.

احداث پردیس فناوری ICT در دانشگاه رازی موضوع مهم دیگری بود که در دیدار مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس دانشگاه رازی مورد بحث قرار گرفت. در این راستا ضمن تشریح ظرفیت‌های دانشگاه رازی و اثرگذاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه استان، بر تلاش برای راه‌اندازی این پروژه در دانشگاه تأکید شد.

همچنین در این نشست، تدوین طرحی در راستای اشتغال استان کرمانشاه بر مبنای «اقتصاد دیجیتال» مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که دانشگاه رازی نقش کلیدی در برنامه‌ریزی این طرح با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه داشته باشد.

در این نشست، دکتر فرهاد مردوخی، دکتر امیر رجب‌زاده و دکتر سعید جهانگیری اعضای هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فنآوری اطلاعات دانشگاه رازی حضور داشتند.

 

آخرین اخبار