آخرین اخبار

هیأت رئیسه دانشگاه رازی با حضرت آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه، امروز 17 فروردین 1401، به همراه هیأت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه، با حضرت آیت‌الله مصطفی علما نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کرد.

در این جلسه، حضرت آیت‌الله مصطفی علما، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، در سخنانی با استناد با احادیث و روایات دینی در خصوص اهمیت روزه‌داری اظهار داشت: روزه‌داری آثار و برکات بسیاری به همراه دارد و سبب صفای روح و جان ما می‌شود و قلب انسان را صیقل می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه ضمن آرزوی توفیق الهی برای همگان اظهار امیدواری نمود که همه بتوانیم حقایق و جوهر ماه مبارک رمضان را درک کنیم.

حضرت آیت‌الله علما در ادامه بر ضرورت توجه به شعار سال تأکید کرد و افزود: همچنان که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند و در روایت‌های مختلف نیز وارد شده؛ «همه امور باید با تکیه بر علم و دانش باشد»، در این زمینه حدیثی شریف از رسول گرامی اسلام (ص) وجود که می‌فرماید «هر عملی باید با تکیه بر علم باشد».

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: طی حدود 25 سال اخیر، رهبر معظم انقلاب هرسال «شعار سال» را تعیین فرموده‌اند که با محوریت «اقتصاد» است و این مسأله بیانگر اهمیت اقتصاد در زندگی مردم است و همه مدیران بدانند که توجه به تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین از ضروریات و اولویت‌های اساسی استان و کشور است. «تولید، اشتغال و دانش بنیان» محور شعار سال 1401 مقام معظم رهبری است به این معنا که همه کارها عموماً باید با تکیه بر علم باشد.

نماینده محترم ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: دانشگاه‌های استان باید بتوانند نیازهای استان را شناسایی و در مسیر رفع آنها تلاش کنند.

حضرت آیت‌الله علما همچنین ضرورت توجه به مقوله «جهاد تبیین» را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در کلام شما دانشگاهیان دقت و عمق وجود دارد و باید ارتباط بین تأکید قرآنی «...بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ» و فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص «تبیین و روشنگری» را مورد توجه قرار دهید. پرداختن به جهاد تبیین در موضوعات قبل و بعد از انقلاب اسلامی از ضرورت‌های اساسی کشور است که لازم است مردم و دانشگاهیان از  خدمات انقلاب اسلامی آگاهی پیدا کنند.

ایشان اقتدار جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: امروز سخنگوی کاخ سفید آمریکا می‌گوید "تحریم‌ها هیچ اثری بر آنچه که ما در مقابل ایران می‌خواستیم نگذاشته است» و لذا باید با تکیه بر علم و دانش برای تعالی و پیشرفت هرچه بیشتر کشور تلاش کرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین گردد، دانشگاهیان نیز در این زمینه مسئولیت دارند؛ تأثیرگذاری کلامی که دانشجویان از اساتید در کلاس‌ها می‌شنوند بیش از سایرین است و دانشگاه‌ها باید بدانند که نیاز استان چیست.

حضرت آیت الله علما در پایان برای حضور در دانشگاه جهت خدمات فکری و فرهنگی اعلام آمادگی نمودند.

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی، با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، در سخنانی اظهار داشت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی، اتفاقی بس مبارک است و امیدواریم که از برکات فراوان رمضان المعظم بهره‌مند باشیم.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه پس از حدود دو سال افزود: تصمیم وزارت عتف بر حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها جدی است و حقیقتاً اگر روند آموزش به صورت حضوری ادامه نیابد چه بسا آسیب‌ها و صدمات سنگینی به آموزش و پژوهش در مراکز آموزش عالی وارد شود، اما به لطف خداوند متعال و عزم مسئولان وزارت عتف و ستاد ملی مبارزه با کرونا، آموزش مجازی خاتمه یافت و هم اکنون شاهد حضور دانشجویان عزیز و اساتید گرامی در دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به آمادگی کامل دانشگاه برای استقبال از دانشجویان و فراهم نمودن شرایط آموزش حضوری بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: همکاران ما در ایام نوروز تلاش بسیاری برای تدارک زیرساخت‌های لازم جهت ازسرگیری آموزش حضوری داشتند و خوشبختانه دانشگاه رازی جزو معدود دانشگاه‌هایی است که بدون هیچ مشکلی آموزش حضوری را از سر گرفت.

دکتر احمدی در ادامه بیان کرد: از جمله برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور دانشجویان؛ تهیه روزانه حدود 9 هزار پرس غذا، آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی، استقرار مرکز واکسیناسیون و... است که با تلاش همکاران مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با دعوت از حضرت آیت‌الله علما برای اقامه نماز جماعت در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه رازی گفت: حضور حضرت آیت‌الله علما امام جمعه محترم در دانشگاه سبب خیر و برکت برای خانواده بزرگ دانشگاه است و امیدواریم همواره از حضور ایشان در دانشگاه بهره‌مند باشیم.

دکتر احمدی همچنین اظهار داشت: دانشگاهیان دانشگاه رازی بسیار مشتاق هستند تا به صورت هفتگی و یا ماهیانه، کلاس اخلاق با حضور حضرت آیت‌الله علما در دانشگاه برگزار شود و از محضر ایشان بهره‌مند باشیم.

سرپرست دانشگاه رازی ارتباط عمیق دانشگاهیان با حضرت آیت الله علما امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم در «لیالی قدر» از حضور حضرتعالی در دانشگاه بهره مند باشیم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه، پیشنهاد «راه‌اندازی دفتر ارتباط حوزه با دانشگاه» را مطرح کرد و افزود: با موافقت هیأت امنای دانشگاه، به یاری خداوند متعال دو همایش بین‌المللی پیش‌روی دانشگاه رازی قرار دارد و انتظار داریم که حضرتعالی (حضرت آیت‌الله علما) به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی «هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» و همایش بین‌المللی «جهاد تبیین» قبول زحمت بفرمایید و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این دو همایش باشکوه در حال انجام است.

وی یادآور شد: دشمنان به دنبال تحریف انقلاب و نظام هستند، متأسفانه آنطور که شایسته است، اطلاع‌رسانی و تبیین مناسب از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته و این ظلم به انقلاب، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر است. فلذا باید قوی‌تر از گذشته و بر اساس راهبردهای علمی با برنامه‌ریزی صحیح به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و در مسیر «جهاد تبیین» اقدامات مؤثر انجام دهیم، در این زمینه انتظار داریم که از هدایت‌ها، رهنمودها و حمایت‌های حضرتعالی (حضرت آیت‌الله علما) برخوردار شویم.

دکتر احمدی با اشاره نامگذاری سال 1401 مزین به شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: این شعار از مقوله‌های تحقق نیافته و حلقه‌های مفقوده است، متأسفانه بخش صنعت، ارتباط با دانشگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و البته به دلیل اینکه تاکنون ارتباط مثبت دانشگاه با صنعت صورت نگرفته و مشکلات بخش صنعت در دانشگاه‌ها بررسی و حل نشده است. ما این موضوع را با جدیت در دانشگاه رازی دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات مؤثر انجام دهیم.

وی خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مسئولان استانی با دانشگاه به ویژه در ارتباط با پروژه‌های مختلف استان شد و گفت: طرحی در قالب 13 پروژه نفتی با بیش از ۷۵ هزار میلیارد سرمایه به دانشگاه شهید بهشتی تهران واگذار شده و انتظار داریم برای کمک به رفع مشکلات استان، از ظرفیت‌ها و پتانسیل های دانشگاه در مطالعات و اجرای پروژه‌های کلان استان استفاده شود.

دکتر احمدی افزود: بسیار مهم است که به بخش صنعت مأموریت داده شود که با دانشگاه‌های استان ارتباط بگیرد و إن‌شاءلله بتوانیم در این زمینه هم گام‌هایی برداریم و به فرمایش حضرت آقا در تحقق شعار سال جامه عمل بپوشانیم.

آخرین اخبار